بهورزان در ارتقای سواد سلامت جامعه نقش دارند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با صدور پیامی به مناسبت روز بهورز، ضمن تبریک این روز، بهره‌مندی هر چه بیشتر از این سرمایه‌های گرانقدر را در اجرای طرح عدالت و تعالی نظام سلامت، یادآور شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

از روستاهای کویری تا آبادی‌های کوهستانی، از شرجی جنوب تا دورافتاده‌ترین مناطق قابل تصور در زیر سایه‌ بال‌های فرشتگانی است که با کمترین توقع به تامین سلامت مردم همت می‌ورزند و از عمر و توان خود برای بهداشت و بهروزی هموطنان عزیزمان مایه می‌گذارند.  

بهورزان، مجاهدان فداکار خط مقدم جبهه بهداشت و سلامتند که با همت ستودنی آنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه سلامت کشور حاصل شده و دستاوردهای ارزنده‌ای همچون کاهش مرگ و میر کودکان، کاهش مرگ و میر مادران، پوشش کامل واکسیناسیون و بهبود دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمان تحقق یافته است.

بهورزان به دلیل بومی بودن و برخورداری از ظرفیت اعتماد آفرینی و  پذیرش از سوی مردم، مؤثرترین نقش را در اصلاح سبک زندگی و ارتقای سواد سلامت جامعه ایفا کرده و در آموزش بهداشت، پیشگیری و مراقبت از بیماری‌ها، بهداشت خانواده، مدارس و بهداشت محیط خدمات شایانی به  سلامت اقشار و گروه‌های سنی گوناگون ارائه نموده‌اند.

بهورزان نماد بارز شعار تقدم پیشگیری بر درمانند و نظام مراقبت‌های اولیه بهداشتی و توفیقات آن در ایران اسلامی بدون نام بلند «بهورز» در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست، چنان که در حماسه مهار کرونا، جایگاه و نقش این همکاران عزیز و خدمات بی بدیل ایشان بار دیگر بر این حقیقت صحه گذاشت.

بهورزان، راویان خاموش مرارت‌ها و از خودگذشتگی‌ها در مسیر ارتقاء سلامت و نشاط مردم برای تحقق پیشرفت در ایرانی آباد و سرشار از عدالتند. روایت پیشگیری بهورزان از رنج و بیماری انسان‌ها، روایتی است که طعم شیرین لبخند رضایت و امنیت را بر لب‌ها می‌نشاند و مجاهدت پرافتخارشان در برافراشتن پرچم بلند محرومیت زدایی، عدالت ورزی در سلامت و اولویت بخشی پیشگیری بر درمان هر دیده بیدار و وجدان آگاهی را به تحسین و قدردانی وا می‌دارد.

آنچنان که امروز می‌توان گفت بهورزی، الگویی بی‌نظیر از خدمت رسانی مردمی، نیاز محور و کارآمد در وسعتی پهناور و متنوع از جغرافیای کشور برای تضمین حق سلامت مردم است؛ الگویی که در سراسر جهان به عنوان  یکی از  پویاترین و مؤثرترین نظام های پیشگیری و پاسخگویی سلامت شناخته شده است. همچنان که بخش بزرگی از توفیقات به دست آمده در مدیریت کرونا و کاهش آمار ابتلائات و جانباختگان این بیماری در ایران  اسلامی نیز حاصل مجاهدت و هدایت بهورزان مؤمن و خدوم و نتیجه باور و اعتمادی است که هموطنان عزیز به ایمان، دانش، تجربه و مهارت‌های آنان ورزیدند.

دوازدهم شهریورماه، روز بهورز را بزرگ و گرامی می‌داریم و با تبریک این روز عزیز به یکایک بهورزان خدوم و پرتلاش کشور و با امید به بهره‌مندی هر چه بیشتر از این سرمایه‌های گرانقدر در اجرای طرح عدالت و تعالی سلامت، توفیق و سلامتی این همکاران ارجمند را از خداوند متعال خواستاریم».

کد خبر: 53437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =