توجه به سلامت دانش‌آموزان در ۱۲ سال تحصیلی

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: باید ارتباطات خودمان را با آموزش و پرورش برای ارتقای شاخص‌های سلامت دهان و دندان تقویت کنیم؛ چراکه می‌توانیم برای آموزش و ارتقای سلامت دانش آموزان در مدت ۱۲ سال تحصیل در مدرسه، کار کنیم.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر کمال حیدری در اجلاس مدیران و کارشناسان مسئول سلامت دهان و دندان کشور که در بیمارستان قلب شهید رجایی تهران برگزار شد، اظهار داشت: بودجه مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های سلامت دهان و دندان در نظر گرفته شده که لازم است به درستی مدیریت و از ظرفیت گروه‌های جهادی نیز برای ارائه این خدمات به ویژه در مناطق محروم، استفاده شود.

وی ادامه داد: دغدغه جدی وزارت بهداشت، ارائه خدمات سلامت دهان و دندان است چون پرداختی از جیب مردم برای هزینه‌های دندانپزشکی، بالا است. مشکلات پرداختی و تعرفه خدمات سلامت دهان و دندان برطرف شده و در برخی مراکز نیز شیفت بعدازظهر راه اندازی می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تاکید بر لزوم تقویت آموزش‌های سلامت دهان و دندان در رسانه‌ها، گفت: باید برای توانمندتر شدن و بازآموزی نیروهای فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در مراکز بهداشتی، برنامه ریزی کنیم.

حیدری خاطرنشان کرد: لازم است کمیته‌های علمی و مشورتی برای حل مشکلات سلامت دهان و دندان تشکیل شود. از سوی دیگر تمام تلاش و هدف ما باید ارتقای شاخص‌های این حوزه با استفاده از ظرفیت‌های علمی باشد.

کد خبر: 53607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =