همکاری خوب داروخانه ها در اجرای طرح دارویاری/ ضرورت رفع برخی ایرادات نسخه نویسی الکترونیک

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان قم با اشاره به گذشت نزدیک به دوماه از اجرای طرح دارویاری و اصلاح نظام ارزی دارو که از سوی وزارت بهداشت و با مشارکت سازمان‌های بیمه گر پایه در سطح کشور به اجرا درآمد گفت: پس از اجرای طرح دارویاری واحد بازرسی این معاونت بازرسی‌های متعددی از داروخانه‌ها داشته است و گزارش‌ها حکایت از همکاری خوب داروخانه‌ها در اجرای این طرح دارد.

علیرضا کرخی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، آخرین روند پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد را تشریح و اظهار کرد: به طور کلی مطالبات پزشکان، دندانپزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها تیر ۱۴۰۱، سایر مراکز پاراکلینیک آذر ۱۴۰۰، درمانگاه‌های خصوصی و خیریه تا بخشی از خرداد ۱۴۰۱، بخش بستری و پاراکلینیک بیمارستان‌های غیر دانشگاهی و دی کلینیک‌ها تا آذر ۱۴۰۰ و درمانگاه این مراکز تا اسفند ۱۴۰۰ و بیمارستان‌های دانشگاهی تا مهر ۱۴۰۰ پرداخت شده است.

وی همچنین با اشاره به گذشت نزدیک به دوماه از اجرای طرح دارویاری و اصلاح نظام ارزی دارو که از سوی وزارت بهداشت و با مشارکت سازمان‌های بیمه گر پایه در سطح کشور به اجرا درآمد گفت: پس از اجرای طرح دارویاری واحد بازرسی این معاونت بازرسی‌های متعددی از داروخانه‌ها داشته است و گزارش‌ها حکایت از همکاری خوب داروخانه‌ها در اجرای این طرح دارد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان قم افزود: پس از اجرای این طرح میانگین ریالی هر نسخه دارو نسبت به ماه قبل حدود ۴۲ درصد و تعداد نسخ داروخانه‌ها حدود ۱۰ درصد رشد داشته است. قطعاً پرداخت به موقع مطالبات داروخانه‌ها در پیشبرد موفق طرح مؤثر خواهد بود.

کرخی درباره پوشش خرید خدمات ناباروری نیز گفت: در اوایل شهریور ۱۴۰۱ بازنگری دستورالعمل خرید خدمات ناباروری به استان‌ها ابلاغ شد. از ابتدای اجرای طرح تا کنون حدود ۷۰۷ پرونده تشکیل شده است که از این تعداد ۲۰۷ پرونده مربوط به بیمه شدگانی است که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه کرده و اسناد آنها در واحد خسارت متفرقه این معاونت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی چالش‌های پیش روی معاونت خرید راهبردی این استان را نیز برشمرد و گفت: از جمله چالش‌های پیش روی این معاونت، عدم رفع برخی ایرادات نسخه نویسی الکترونیک است که درخواست داریم این مشکلات سریعتر برطرف شود.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان قم همچنین با بیان اینکه راهنماهای بالینی و استانداردهای خرید راهبردی در واحدهای مختلف این معاونت در هنگام رسیدگی، تشکیل پرونده و نظارت و همچنین شورای علمی تخصصی مورد توجه و نظارت قرار می‌گیرد گفت: البته پرداخت از جیب بیمه شدگان در هنگام مراجعه به مراکز خصوصی زیاد و در مراکز دانشگاهی کمتر خواهد بود که قطعاً در میزان رضایت مندی آنان تأثیر گذار خواهد بود. برخی بیمه شدگان به دلیل مشکلات ناشی از هزینه‌های درمان مراجعه و درخواست مساعدت از سوی سازمان را دارند.

کرخی همچنین به یکی دیگر از مأموریت‌های معاون خرید راهبردی اشاره و اظهار کرد: پایش و رتبه بندی مراکز نیز بر اساس رعایت ضوابط و مقرارت ابلاغی و تجویز علمی و منطقی نسخ صورت می‌پذیرد. تخلفات مراکز پس از بررسی توسط کارشناسان و احراز قطعی بودن تخلف، در کمیته فنی مدیریت درمان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

کد خبر: 53649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =