صدور ۱۲هزار مجوز کار در حوزه صنایع دستی

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۲ هزار هنرمند در این استان مجوز فعالیت در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین و به  نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل رمضانی  تأکید کرد: از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ تا ۶ هزار نفر به‌صورت فعال در حال تولید محصولات مختلف مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به وجود ۸۰ صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهری، روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری افزود: گیوه‌دوزی، منبت‌کاری، قفل‌سازی، احجام فلزی، سرمه‌دوزی، چوخابافی، پاپیه‌ماشه، کلاه‌مالی، خورجین‌بافی، گره‌چینی، خاتم‌سازی، سفال‌گری، نمدمالی، بافت سیاه‌چادر، میناکاری، حجاری و بافته‌های داری مانند فرش‌بافی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی و قالی‌بافی از مهم‌ترین این رشته‌ها محسوب می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: هنرمندان فعال در رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری برای توسعه کسب و کار خود و دریافت وام سرمایه در گردش از محل تسهیلات تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل استان معرفی می‌شوند.

وی بیشتر کارگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فعال در چهارمحال و بختیاری را جزو کارگاه‌های خُرد و متوسط دانست و یادآور شد: نرخ سود تسهیلات تبصره ۱۸ برای کارگاه‌های خُرد و متوسط ۱۰ درصد و برای کارگاه‌های بزرگ ۱۲ درصد محاسبه می‌شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: شرایط بهره‌مندی هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در کشور و استان از مزیت‌های بیمه تأمین اجتماعی محدود شده است.

رمضانی گفت: به‌همین منظور هماهنگی‌های لازم برای بهره‌مندی این هنرمندان از بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شده است.

کد خبر: 53747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =