پلمپ کارگاه ساختمانی به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی در کرمانشاه

یک واحد کارگاه ساختمانی مربوط به حوزه ساخت و ساز شهری به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی توسط سازنده مربوطه و احتمال وقوع حادثه، طبق ماده ۱۰۵ قانون کار از طریق مراجع قضایی در بازرسی های به عمل آمده از کارگاه های ساختمانی استان کرمانشاه، در تاریخ بیستم و دوم شهریور ۱۴۰۱ پلمپ شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، مختار احمدی، اظهار داشت: بهره‌گیری از کار شایسته و حفظ سلامت و جان کارگران زحمتکش ساختمان از حقوق اولیه آنها بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هیچ مصلحت دیگری را بر حفظ امنیت و سلامت نیروی کار ترجیح نمی‌دهد و با هرگونه تخلفی که جان شاغلان کارگاه‌ها را در معرض خطر قرار دهد، از طریق انجام اقدامات قانونی برخورد خواهد کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، افزود: در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار، ضمن تعطیلی کارگاه های غیر ایمن، نسبت به پیگرد قانونی متخلفین از قوانین و مقررات ایمنی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ادامه فعالیت کارگاه های پلمپ شده و ورود کارگران جهت انجام فعالیت های عمومی در این کارگاه ها منوط به رفع نواقص توسط اکیپ های ویژه و متخصص و تأیید رفع نواقص توسط بازرسان کار این اداره کل امکان پذیر خواهد بود.

مختار احمدی اضافه نمود: برای کاهش خسارت جانی و مالی در کارگاه های ساختمانی استان کرمانشاه، برنامه های مرتبط با آموزش ایمنی شاغلین، ارتقاء مهارت در انجام اقدامات فنی و مهندسی و افزایش کنترل ها و نظارت های مؤثر به صورت همزمان در استان پیگیری می شود.

کد خبر: 53786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =