سمنان، ششمین استان برگزار کننده دوره های آموزشی معاونت روابط کار

طرح آموزشی معاونت روابط کار در ادارات اجرایی با رویکرد تبادل نظر، دانش افزایی پیرامون مسائل مبتلا به و ایجاد وحدت رویه در اجرای برنامه های عملیاتی حوزه روابط کار در استان‌ها برگزار می گردد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، مهدی جمالی، مشاور عالی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در آئین افتتاحیه دوره آموزشی معاونت روابط کار در سمنان، سخنان خود را با مصرعی از مولانا آغاز کرد که "تا نگرید طفل کی نوشد لبن" و در توضیح آن افزود: خواسته ها، گلایه ها و نیازهای اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی استان سمنان را اعم از نیروی انسانی تا نیازهای مادی و مالی به وزارت متبوع ارجاع خواهد داد.
وی خاطرنشان کرد: به قدر وسع و توان و با توجه به نقشه توسعه استانی امور مربوط به این دستگاه را در وزارت متبوع پیگیری خواهد کرد.
مشاور عالی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه سخنانش به پیشینه فرهنگی و تاریخی استان و مفاخری چون بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی اشاره کرد و گفت: اگر از میان تمام بزرگان استان تنها همین دو بزرگوار بزرگان این دیار بودند برای بنیان و پایه فرهنگ و ادب استان کفایت می کردند.
وی با تأسی به عبارت معروف ابوالحسن خرقانی که " هر که در این سرا در آید نانش دهید و از ایمانش مپرسید، چه آنکس که به درگاه باریتعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد" به سهم همکاران وزارت از این آموزش اشاره کرد و گفت: در این جایگاه بایستی حافظ جان و مال و نان مردم بود که حاصل آن برقراری نظم، قانون و حاکمیت نظم وسیع اجتماعی در حوزه معیشت مردم خواهد بود و این کمال خدمت این حوزه به جامعه است.
جمالی تصریح کرد: اگر بازرس کار به بازرسی میدانی می‌رود، اگر کارشناس روابط کار قانونی را حکم می کند و اگر در حوزه بیمه بیکاری تلاش می شود نانی بر سر سفره گرسنه ای که از حقوق بازمانده برسد، این ها اصلاح اجتماعی و دوام قوام بشر است و پیام عارفان ما همین پاسداشت مقام انسان است.
وی در ادامه سخنانش افزود: سرلوحه قرار دادن آموزه های دینی و فرهنگی در این عرصه و حوزه‌های کاری خدمتی ماندگار در صفحه روزگار می شود.
مشاور عالی معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این دوره ها تاکید کرد که آقای رعیتی فرد (معاون روابط کار وزارت متبوع) دوره های آموزشی هم اندیشی، دانش افزایی و توانمندسازی را با وسواس زیادی طراحی و پایه گذاری کردند و تا کنون در ۵ استان اجرا و برگزار گردیده و سمنان ششمین استان برگزار کننده است.
وی هدف از این گردهمایی را ایجاد همگرایی درون سازمانی و در مرحله آخر دانش افزایی و توانمندسازی دانست و به بهره گیری از اساتید مجرب در این حوزه اشاره کرد و گفت: این دوره های یک روزه در سه مرحله ارائه اسلاید، کارگاه حل مسائل استان و جلسه پرسش و پاسخ برگزار شده و با ارائه گواهینامه آموزشی ۱۰ ساعته و اعطای تقدیرنامه با امضای وزیر به فعالان دوره همراه خواهد بود.

کد خبر: 53865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =