توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور با توانمندسازی مهارتی جوانان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان، محمدرضا انصاری در آیین افتتاح مرکز آموزش مهارت، اشتغال و کارآفرینی شهید رجایی گفت: آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز سنجی آموزشی و متناسب با بازار کار منطقه برای تربیت نیروی انسانی به منظور افزایش مهارت نیروهای شاغل و افراد فاقد مهارت و متقاضی کار فعالیت می‌کند.

وی مهارت آموزی به جوانان را برای توسعه و پیشرفت کشور ضروری دانست و افزود: توسعه نیروی انسانی و پیشرفت کشور مستلزم توجه به منابع انسانی و توانمندسازی مهارتی جوانان است.

محمدرضا انصاری عنوان کرد: این مرکز آموزشی در رشته های رایانه، خیاطی و کشاورزی بصورت رایگان آموزش های مهارتی را به جوانان منطقه ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی فنی متخصص و مهارت آموزی جوانان جویای کار همواره از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از دستگاه‌های اجرایی تقدیر و تشکر کرد و خواستار تعامل سایر دستگاه‌ها برای توانمندسازی مهارتی جوانان با هدف اشتغال‌زایی شد.

وی گفت: رسالت آموزش فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی انسانی فاقد مهارت و ارتقا مهارت شاغلان است و یکی از راهبردهای کلان آموزش مهارتی توسعه مهارت در بین مناطق کم برخوردار و محروم است.

انصاری ادامه داد: سرمایه انسانی از ضرورت‌ها و الزامات رشد و توسعه اقتصادی نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم است و در این میان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای تلفیقی است از علم، فن و هنر و نقش مهمی در تامین نیروی انسانی کارآمد دارد.

انصاری اضافه کرد: ارائه آموزش‌ها، افزایش دانش، مهارت و انجام مطلوب‌تر کار با هدف ایجاد اشتغال زایی و کسب و کار پایدار در استان زنجان ضرورت دارد.

کد خبر: 53896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =