اشتغال بیش از هزار نفر از طریق کاریابی های سمنان

یک هزار و 82 نفر در 6 ماهه اول سال جاری از طریق کاریابی های استان سمنان مشغول به کار شدند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، جعفر کاشانی، مدیر کل این اداره با اشاره به اینکه در حال حاضر 19موسسه مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی در استان سمنان مشغول فعالیت هستند، گفت: از این تعداد 2 کاریابی به صورت الکترونیکی (مجازی) فعالیت دارند.

وی افزود: افراد جویای شغل با مراجعه به موسسات مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی داخلی می‌توانند ثبت‌نام کرده و به تناسب مهارت و علاقه‌ای که دارند به فرصتهای شغلی معرفی و مشغول به فعالیت شوند.

کاشانی فرصت های شغلی کاریابی های استان در 6 ماهه نخست امسال را چهار هزار و 117 فرصت اعلام کرد و افزود: 58 درصد فرصت ها مربوط به بخش خدمات، 41 درصد مربوط به بخش صنعت و 1درصد مرتبط با بخش کشاورزی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور سه هزار و 641 نفر به عنوان کارجو به دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیردولتی استان مراجعه و تقاضای خود را برای یافتن شغل ثبت کرده‌اند که از این تعداد 47درصد زن و 53 درصد مرد می باشند.

وی با اشاره به اینکه 71 درصد جویندگان کار فاقد مهارت و 29 درصد دارای مهارت بوده اند، گفت: از بین جویندگان کار 51 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و 49 درصد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا می باشند.

کاشانی افزود: 37درصد بکارگمارده شدگان زن و 63 درصد مرد می باشند و 64 درصد بکارگمارده شدگان فاقد مهارت و 36 درصد دارای مهارت بوده اند و از بین بکارگمارده شدگان 60 درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم و 40 درصد دارای مدرک فوق دیپلم به بالا هستند.

کد خبر: 54127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =