تشکیل 52 تعاونی در استان لرستان

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل ۵۲ تعاونی در استان گفت : امروزه یکی از اثرگذارترین بخش در اقتصاد و رفاه در جامعه رکن مهم توسعه اقتصادی کشور تعاون است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان علی جهانی با بیان اینکه مشارکت اجتماعی و اقتصادی به وسیله تشکیل تعاونی ها در میان افراد جامعه میسر می شود اظهار داشت : با وجود ظرفیتهای خدادادی و پتانسیلهای فراوانی که در استان وجود دارد در بحث ترویج و توسعه فرهنگ کار گروهی و جمعی هنوز نتوانسته ایم این فرایند مهم را بطور مطلوبی جهت تشکیل و گسترش تعاونی ها فراهم کنیم که نیاز به کار و تلاش بیشتری دارد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به تشکیل شرکتهای تعاونی با رویکرد تعاونی های دانش بنیان در استان، افزود : در شش ماهه نخست امسال با پیگیری های صورت گرفته و ترویج فرهنگ تعاون در بین جوانان ۵۲ شرکت تعاونی با پیش بینی ایجاد بیش از ۶۰۰ فرصت شغلی با تکیه بر تولیدات دانش بنیان در این تعاونیها تشکیل و به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد : در مدت مشابه سال گذشته ۳۴ شرکت تعاونی تشکیل شده بود که تشکیل تعاونی در سالجاری ۳۴ درصد افزایش داشته است.

وی مهمترین راه پیشرفت و پایداری و تداوم شرکتهای تعاونی را آموزشهای تخصصی و ترویج فرهنگ تعاون عنوان کرد و گفت :امسال نیز با تکیه بر توان کارشناسان این اداره کل در حوزه مدیریتی، حقوقی و فروش ۱۳ هزار و ۴۸۰ نفر ساعت آموزشهای حضوری و بیش از ۴ هزار نفر ساعت بصورت مجازی به تعاونگران استان ارائه شد.

جهانی با بیان اینکه ایجاد زمینه ای برای فروش محصولات تعاونی ها و صادرات آنها به سایر کشورهای جهان منجر به پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور می گردد اظهار داشت : در شش ماهه نخست سالجاری نیز علاوه بر برگزاری نمایشگاههای عرصه محصولات شرکتهای تعاونی در استان و کشور، تعاونی های استان توانستند امسال ۳ میلیون ۴۳۰ هزار دلار از محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند که عمده صادرات این شرکتها در حوزه خدمات، صنعت، معدن و کشاورزی بوده که از طریق گمرک‌های مختلف انجام شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به شرکتهای تعاونی اشاره کرد و گفت : طی چند ماهه امسال از محل اعتبارات مشاغل خانگی بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان تسهیلات به ۲۳ شرکت تعاونی در قالب طرحهای پشتیبان به بانکهای عامل استان معرفی شده است.

وی در ادامه افزود : همچنین در قالب تفاهم نامه وزارت کار با بانک توسعه تعاون جهت پرداخت تسهیلات به شرکتهای تعاونی کشور تاکنون ۵۷ تعاونی استان جهت دریافت بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به دبیرخانه ستاد وزارت متبوع معرفی شده اند.

جهانی در پایان یادآور شد : هم اکنون در لرستان بیش از ۳ هزار تعاونی در زمینه های مختلف اقتصادی در حوزه خدمات، کشاورزی، صنعت و مسکن فعالیت می کنند.

کد خبر: 54628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =