تداوم خدمات‌رسانی تیم‌های پزشکی هلال احمر در عتبات عالیات

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره روند خدمات‌رسانی تیم‌های پزشکی مرکز حج و زیارت جمعیت هلال احمر به زوار ایرانی در عتبات عالیات توضیح داد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ حسین فضلی معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی حج و زیارت به زوار عتبات عالیات گفت: با تمام شدن ایام اربعین حسینی خدمات حج و زیارت جمعیت هلال احمر در عراق به پایان نمی‌رسد بلکه تیم‌های پزشکی ایران به صورت مداوم در این کشور حضور دارند.

وی در ادامه بیان کرد: به صورت ماهانه کادر درمانی از سوی مرکز پزشکی حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام می‌شود. این تیم شامل پزشک، پرستار، نیروی فوریت پزشکی، تکنیسین دارویی، پذیرش و امداد ۱۱۵ است.

فضلی با بیان اینکه این تیم‌ها در سه شهر نجف کربلا و کاظمین ساکن می‌شوند ادامه داد: در نجف در هتل النباء در کربلا در هتل الماس شرق و در حرم حضرت ابوالفضل (ع) و در کاظمین در هتل قرطاج این تیم‌های پزشکی ایرانی مستقر می‌شوند.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در ادامه بیان کرد: خدمات ما به تناسب تعداد زائران و به صورت هشت ساعته ارائه می‌شود. ولی در ایامی مثل عاشورا و تاسوعا، عید و اربعین حسینی خدمات رسانی ما ۲۴ ساعته است.

وی در ادامه درباره ساعات خدمات رسانی نیز توضیح داد: در نجف و کربلا ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۴ عصر تا ۸ شب است. در کاظمین از ساعت ۴ تا ۱۲ شب خدمات ارائه می‌شود زیرا زوار شب‌ها به کاظمین می‌روند.

وی افزود: خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت پیش بیمارستانی است و پزشکان داروی مربوطه را تجویز می‌کنند و خدمات پرستاری هم به زوار ارائه می‌شود.

کد خبر: 54759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =