طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار تخصص‌آفرین است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در همایش وبیناری مدیران ستادی و استانی، طرح مهارت‌آموزی در محیط واقعی کار را انگیزه‌ساز و تخصص‌آفرین برای مهارت‌آموزان برشمرد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، نگاه دولتمردان و بدنه دولت را به امر توسعه مهارت آموزی در کشورمان معطوف دانست و بیان داشت: در شرایطی که دولتمردان نگاه ویژه ای به گسترش مهارت آموزی در کشور دارند؛ ضروری است، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان متولی آموزش های مهارتی، به دنبال اقدامات تحولی و طرح های جدید در راستای توسعه و ارتقاء کیفیت آموزش های مهارتی باشد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی کاروان نخبگان مهارتی ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ تاکنون، اظهار داشت: اضافه شدن برگ زرینی بر افتخارات کشور، حاصل هم افزایی سایر نهادها و دستگاه ها در بخش دولتی و حمایت های مالی و معنوی بخش خصوصی در برگزاری مسابقات ملی، اردوی آماده سازی تیم نخبگان مهارتی کشور و مسابقات جهانی ۲۰۲۲ مهارت بوده است.

معاون وزیر کار، با تأکید بر هموار کردن مسیر موفقیت و کسب جایگاه شایسته ایران در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۴ فرانسه، گفت: کسب تجربه، بزرگترین دستاورد تیم مهارت کشور و زمینه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای با واگذاری کارگاه های مهارت آموزی و ... برای نخبگان مهارتی، فراهم می باشد.

وی با تأکید بر توسعه طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار، تصریح کرد: در این طرح، مهارت های نرم، نظیر: تعامل و ارتباط سازنده با مخاطب در مهارت آموزی علاوه بر مهارت های شغلی، نهادینه می شود و از این رو سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، بودجه ویژه ای را برای مهارت آموزی در محیط واقعی کار در نظر گرفته است.

حسینی نیا، مشارکت خیرین مهارتی را راه گشای توسعه مهارت آموزی در کشور دانست و افزود: خیرین در امور عام المنفعه، مانند مدرسه سازی، تأمین اماکن بهداشتی و درمانی و ... نشان داده اند که تا حصول نتیجه، پای کار هستند و از این رو، ایجاد تعامل با مجمع خیرین مهارتی، با هدف گسترش مهارت آموزی در کشور ضروری است.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقده با وزارت مسکن و شهرسازی، خاطرنشان ساخت: تفاهم نامه مذکور، شرایطی را برای تأمین مسکن کارکنان خدوم و ساعی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بهره گیری از اراضی سازمان فراهم کرده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اظهار داشت: در راستای ارتقاء کیفیت آموزش های مهارتی؛ واگذاری آموزش ها به بخش خصوصی و پررنگ کردن نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان، ضروری است.

حسینی نیا، حفظ شأن و منزلت گواهینامه های مهارت را خط قرمز سازمان برشمرد و بیان داشت: جلوگیری از صدور حتی یک مورد گواهینامه خلاف، در دستور کار سازمان قرار دارد و اشد مجازات اداری، بدون هیچ گونه اغماض، برای متخلفان در این زمینه اعمال می شود و علاوه بر آن، معرفی به دستگاه قضایی هم صورت خواهد پذیرفت.

معاون وزیر کار، ضمن تقدیر از همکاران کوشا و استان های موفق در کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی، بر ضرورت آسیب شناسی و بررسی عدم کسب رتبه برخی استان ها تأکید کرد.

کد خبر: 55062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =