تسهیلات اشتغال‌زایی برای فعالان زیست بوم ملی اشتغال

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با تشریح برنامه این معاونت در استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی گفت: گروه‌هایی که تمایل و توانمندی فعالیت در این الگوی ملی را داشته باشند علاوه بر بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال‌زایی، امکان اخذ مجوزهای لازم از مراکز کارآفرینی و کاریابی را به صورت ویژه خواهند داشت.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آغاز طرح نظارت سراسری اشتغال‌های ایجادی در سال ۱۴٠۱ گفت: اولین روز این همایش با هدف صحت‌سنجی اشتغال اعلامی دستگاه‌های اجرایی و برحسب دستور رئیس‌جمهور مبنی بر استفاده از سمن‌ها و گروه‌های جهادی و هسته‌های مردمی، نشست هم‌اندیشی با حضور فعالین مردمی و مسئولین گروه‌های جهادی برگزار شد.

وی افزود: در اولین روز این نشست گروه‌های مردمی و اشتغال‌زا در کنار مسئولین ضمن تبادل نظر و بیان تجربیات به بیان درخواست‌ها و مشکلات خود در عرصه کارآفرینی پرداختند.

«علی‌اکبر خادمی» مشاور و قائم‌مقام وزیر در حوزه اشتغال با تأکید بر لزوم فعال‌سازی حلقه‌های میانی بین حاکمیت و مردم در عرصه اشتغال‌زایی گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در مسیر مردمی‌سازی امور حاکمیت و با هدف هم‌فکری با گروه‌های مردمی و جهادی و در راستای پیاده‌سازی الگوی «پایگاه‌های مردمی اشتغال» این نشست برگزار شد.

وی اهداف اجرای این طرح را الگوی مردمی‌سازی دانست که ذیل زیست‌بوم ملی اشتغال و مبتنی بر تعاون است که ظرفیت‌ها، توانمندی‌های طرفین، مشکلات و مسائل گروه‌های جهادی در مسیر کمک به توسعه و ایجاد اشتغال را شناسایی و برطرف می‌کند.

«طاها رمضانی» مدیرکل سیاست‌گذاری و توسعه اشتغال نیز در ادامه این نشست با تأکید بر الگوی زیست‌بوم ملی اشتغال گفت: زیست‌بوم ملی اشتغال مبنای برنامه‌ریزی از سطح محلی تا ملی است و برای ایجاد شغل باید تمام ابعاد زیست‌بوم در کنار هم هماهنگ شوند تا اشتغال پایدار و انبوه ایجاد شود.

وی گفت: زیست‌بوم ملی اشتغال باید به گفتمان اصلی اشتغال‌آفرینی در کشور تبدیل شود وبرای تحقق اهداف زیست‌بوم باید بر توان گروه‌های اجتماعی مردمی تکیه کنیم و ارائه خدمات اشتغال را مردم به مردم ارائه دهند.

این نشست سه روزه در استان خراسان‌رضوی در حال برگزاری است.

«سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز امروز برای بازدید از چگونگی اجرای طرح‌های زیست‌بوم ملی اشتغال در نشست‌های تخصصی حضور می‌یابد.

نشست سراسری زیست‌بوم ملی اشتغال با هدف تبیین برنامه اشتغال‌زایی دولت سیزدهم در خراسان‌رضوی و با حضور معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیران و معاونین اشتغال سراسر کشور برگزار شد.

کد خبر: 55074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =