اعطای بیشترین اعتبارات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت :بیشترین اعتبار مشاغل خانگی در دولت سیزدهم برای فعالان این حوزه و توسعه این مشاغل درنظر گرفته شد.

به گزارش آتیه آنلاین، محمود کریمی بیرانوند امروز در جریان چهل و هفتمین جلسه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی اظهار داشت : مشاغل خانگی طیف وسیعی از مشاغل مختلف و نوظهور را شامل می شود. مشاغل خانگی همواره از مهم ترین اولویت های مهم مردم در کشور ما بوده است. و در حال حاضر تنها ۳ درصد از اشتغال کشور در حوزه مشاغل خانگی رقم خورده است.
معاون وزیر کار ادامه داد:آزادی و استقلال عمل بیشتر، امکان کار پاره وقت و پایین بودن میزان ریسک و بساری موارد دیگر از مزایای مشاغل خانگی است. در کشور چین حدود ۸۰ میلیون شغل خانگی وجود داشته و در کشور آمریکا ۴۲ میلیون نفر در قالب ساختارهای رسمی مشغول به کار هستند.
کریمی بیرانوند اضافه کرد : در کشورهایی مانند ایتالیا و سوئیس نیز فعالیت های گسترده ای در حوزه مشاغل خانگی انجام می شود. و ما در مجموع از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ در حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خانگی در نظر گرفته ایم.

صدور آنی ۹۵ درصد مجوزهای کسب و کار و مشاغل خانگی
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون گفت : در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد مجوزهای مشاغل خانگی به صورت آنی صادر شده که ۴۸۸ مورد این مجوزها رشد ۳۶۸ درصدی داشته و صدور مجوزهای این حوزه را در ماه های اخیر شاهد هستیم.
وی در ادامه این جلسه افزود : رشد ۳۹۱ درصدی اشتغال در حوزه مشاغل خانگی نیز در این مدت به ثبت رسیده است. و مجوزهای حوزه فنی و حرفه ای در حال حاضر به صورت آنی صادر می شود. که میانگین ادامه و عملکرد مصوبات جلسه پیشین ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی در قال ۶۰ درصد عنوان شده که تا پایان سال به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

۱۰ درصد کل مجوزهای کسب و کار در حوزه مشاغل خانگی است
رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد نیز در جریان این جلسه گفت: ۱۰ درصد کل مجوزهای کسب و کار در حوزه مشاغل خانگی صورت گرفته است.

امیر سیاح افزود: کل مجوزهای درخواست شده در قالب درگاه مشاغل خانگی ۴۲۲ هزار عنوان شده که بیش از ۲۲۰ هزار مورد آن به مشاغل خانگی اختصاص دارد.
وی بیان داشت : در حوزه مشاغل خانگی باید رعایت حال دیگر همسایه ها مدنظر قرار گیرد.
سیاح اضافه کرد : ظرفیت مشاغل خانگی باید مورد تبلیغات بیشتر باشد.
رئیس مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد بیان داشت: با همکاری نهادهای متولی در حوزه کار می توان فعالیت دستفروشی را مورد ساماندهی قرار داد و حمایت های لازم از این شاغلان را مورد توجه داشت.

کد خبر: 55389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =