ارتقاء سلامت‌اجتماعی و روانی جامعه کارگری یک ضرورت است

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی‌ کشور گفت: کارگران نیروهای مولد عرصه تولید هستند و قطعا سلامت روح و روان آنها بر ارتقاء سطح سوددهی و رونق تولید تاثیر چشمگیری می‌گذارد و به همین جهت سازمان بهزیستی با همکاری معاونت فرهنگی - اجتماعی وزارت کار اجرای طرح‌های پیشگیرانه و ارتقایی در حوزه سلامت اجتماعی و روانی کارگران را در قالب تفاهم‌نامه در دستور کار قرار داده است.

فاطمه عباسی در حاشیه نشست امضای تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی – اجتماعی وزارت کار با سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بیان‌کرد: جامعه‌عزیز کارگری سرمایه انسانی ارزشمند نظام هستند و به همین جهت ارتقاء سطح سلامت‌روان و اجتماعی جامعه آنها باید در زمره اولویت‌های سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌ها تبدیل شود.

عباسی افزود: تفاهم‌نامه همکاری مشترک معاونت فرهنگی – اجتماعی وزارت کار با بهزیستی اقدام ارزشمندی است چرا که این رویداد زمینه هم‌افزایی و همسوشدن ظرفیت‌های‌موجود در سازمان با این معاونت در جهت اجرای برنامه‌های توسعه‌بخش سلامت اجتماعی و روانی جامعه کار و تولید را فراهم می‌کند.

معاون مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی‌کشور گفت: پیشگیری؛ اندیشه سیستماتیک، خلاقانه و هوشمندانه است‌که براساس پیش‌بینی‌آینده و شناسایی عوامل خطرناک و آسیب‌زا، کم عارضه‌ترین و پرمنفعت‌ترین را انتخاب می‌کند و بر اساس آن انتخاب، سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اقدام صورت می‌گیرد. زمانی برنامه‌های پیشگیری موثر و اثربخش هستند که پوشش و ضریب نفوذ خدمت بالایی داشته باشند نمی‌توان با انجام قسمتی از کار، توقع داشت که پیشگیری محقق شود.

وی گفت: امید است که به پشتوانه این سند راهبردی به سمت و سویی حرکت‌کنیم که موفق به اجرای برنامه‌های اثربخش و ارزشمندی در حوزه سلامت اجتماعی کارگران شویم.

عباسی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی تنها سازمان‌ دولتی با فعالیت ساختارمند در حوزه پیشگیری است، افزود: این سازمان به پشتوانه نیروی کارشناسی، تجارب بومی در استان‌های دیگر و همچنین شواهد علمی مبتنی بر ارزش‌های دینی و ملی برنامه‌ریزی ها را انجام می‌دهد و با تدوین راهبردهایی مانند آگاه‌سازی، توانمندسازی، مشارکت و ظرفیت‌سازی در تلاش است که بهترین برنامه‌ها را در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و معلولیت و طرح‌های ارتقایی را اجرایی کند.

به گزارش آتیه‌آنلاین، نشست امضای تفاهم‌نامه معاونت فرهنگی_اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با سازمان بهزیستی کشور با هدف گسترش همکاری‌های مشترک علمی، تخصصی و بهره مندی از امکانات و توانمندی‌های طرفین در راستای اجرای برنامه‌های ارتقاءسلامت روانی - اجتماعی جامعه کار و تولید در محل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۲۲ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.

ارتقاء سلامت‌اجتماعی و روانی جامعه کارگری یک ضرورت است

کد خبر: 55393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =