تعهد یک میلیون و ۲۱۲هزار شغل در سال‌جاری

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در ارتباط با اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۱ گفت: تعهد دولت برای سال ۱۴۰۱ ایجاد یک میلیون ۲۱۲ هزار فرصت شغلی است.

به گزارش آتیه آنلاین، محمود کریمی بیرانوند امروز در حاشیه نشست کارگروه ملی حمایت از توسعه اشتغال روستایی و عشایری در پاسخ به پرسش به پرسش آتیه آنلاین در خصوص میزان سهم اشتغال روستایی و عشایری در مجموع یک میلیون فرصت شغلی سالانه گفت: از سال ۱۳۹۷ و از زمان آغاز اجرای قانون اشتغال تا به حال حدود ۲۹۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی تحقق واریز باقیمانده سهم صندوق توسعه ملی و استفاده از منابع بازپرداختی، امکان ایجاد ۱۰۰هزار شغل روستایی و عشایری نیز از این محل وجود خواهد داشت.

کریمی بیرانوند اظهار داشت: البته با توجه به سیر تحقق منابع اشاره شده در حوزه اشتغال روستایی و عشایر امکان تحقق بخشی از این آمار پیش‌بینی شده اشتغال در سال آینده نیز محتمل است

منابع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلاری اشتغال

معاون وزیر کار تصریح کرد: امروز در جریان کار گروه ملی اشتغال پایدار روستایی و عشایری گزارش وضعیت اجرایی سیاست های ذیل این کارگروه از سال ۱۳۹۷ ارائه شد.

وی اضافه کرد: از زمان اجرای این قانون تا به حال در چند مرحله منابع صندوق توسعه ملی به حساب بانک های عامل واریز شده و معادل یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون دلار از طرف این بانک ها معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

افزایش سرانه اشتغال به ۳۰۰ میلیون تومان

کریمی بیرانوند گفت: اصلاح دستورالعمل و آیین نامه قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری، افزایش سرانه اشتغال از ۵۰ به ۳۰۰ میلیون تومان، تصمیم‌سازی جهت واریز باقیمانده مبلغ صندوق توسعه ملی به میزان ۵۳.۷ میلیون دلار به حساب بانک‌ها و پرداخت از منابع بازپرداختی به میزان چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مصوبات نشست امروز کارگروه ملی اشتغال روستایی و عشایری بود.

وی همچنین در ادامه در ارتباط با ابلاغ مصوبات شورای عالی اشتغال بیان داشت: به تازگی مصوبات شورای عالی اشتغال ابلاغ شده است.

پیش‌بینی کاهش نرخ بیکاری تا پایان سال

معاون وزیر تعاون در ادامه بیان داشت: نرخ بیکاری سه‌ماهه دوم از طرف مرکز آمار ایران به میزان ۸.۹ درصد اعلام شده که کمترین نرخ بیکاری فصل تابستان در ۱۸ سال گذشته است.

وی با بیان اینکه با توجه به روند بهبود فضای کسب و کار، رشد نظارت‌های حوزه اشتغال رد دولت سیزدهم و بهبود حرکت کلی اقتصاد کلان انتظار کاهش نرخ بیکاری نیز وجود داشت، افزود: با این اوصاف نیز در پایان سال ۱۴۰۱ امکان کاهش بیشتر نرخ بیکاری وجود دارد.

کد خبر: 55777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =