پژوهش، نیروی محرکه پیشرفت و توسعه پایدار است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با صدور پیامی به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری، گفت: پژوهش، نیروی محرکه پیشرفت و توسعه پایدار در هر کشور به شمار می‌آید.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، در متن پیام تبریک «غلامحسین حسینی نیا»، چنین آمده است:

بدون انجام پژوهش، مهارت آموزی نیز از پویایی و نشاط لازم، برخوردار نخواهد بود، اما اهتمام به پژوهش محوری در ارائه آموزش و خدمات مهارت آموزی از سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

ارتقاء آموزش‌های مهارتی، مستلزم پژوهش و تحقیق در تمامی فرآیندهای آموزشی است.

اهمیت و جایگاه پژوهش و تحقیق در توسعه همه جانبه جامعه بر کسی پوشیده نیست، زیرا تحقیق و پژوهش، مبنای توسعه است و تضمینی برای استمرار توسعه به شمار می‌آید. ‌ توسعه آتی پژوهش در هر کشور، مبتنی بر گسترش رویکرد پژوهش‌مدار در آموزش آن کشور است و عوامل متعدد سخت افزاری، نرم افزاری و نیروی انسانی در توسعه پژوهش های مهارت محور، دخالت دارند.

نیک واقفیم، پژوهش، کوششی برای یافتن بهترین راهکارهای ممکن برای حل مشکلات و مسایل مبتلا به سازمان و گشودن افق‌های تازه برای آیندگان است.

از آنجایی که مهارت‌آموزی، مقدمه اشتغال و صیانت از نیروی کار صنایع و صنوف می باشد، برای ارائه بهره‌وری بیشتر این خدمات ارزشمند، نیازمند مطالعه و تحقیق در تمامی ابعاد سیاست گذاری، مدیریت و برنامه‌ریزی در عرصه مهارت‌آموزی هستیم و تلاش می‌کنیم تا در ابعاد گوناگون، پژوهش را در انجام فرآیندها و ضروریات یاددهی، یادگیری و توسعه مهارت نظیر تربیت مربی، تولید محتوای الکترونیکی، فناوری‌های آموزشی و... و. رسوخ دهیم و تمامی کارکنان خود را با پژوهش مأنوس سازیم.

اینجانب ضمن تبریک «هفته پژوهش» به همه پژوهشگران و محققان کشور، تمامی زحمات و تلاش‌های آنان در جهت اعتلا و رشد کشورمان، ایران را ارج نهاده و برای این عزیزان، آرزوی موفقیت و توفیق الهی را دارم و این سازمان با تدوین استانداردهای آموزشی و مهارتی تربیت پژوهشگر، ظرفیت تربیت پژوهشگران در سطوح و زمینه های مختلف را دارد و آمادگی خود را برای مشارکت با سایر سازمان ها در راستای توسعه نهضت مهارت آموزی در گام دوم انقلاب، اعلام می دارم.

کد خبر: 56065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 11 =