۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 56104

پژوهش، معیار ارزشمند میل به دانایی و توانایی است

 سید صولت مرتضوی _ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
پژوهش، معیار ارزشمند میل به دانایی و توانایی است

تولید علم و تحقیقات، حیات آینده کشور است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

امروزه پژوهش و فناوری نقش عمده ای در ایجاد استقلال و توسعه پایدار داشته و جوامع توسعه یافته، نتایج تحقیقات علمی را زمینه ساز تدوین سیاست ها، مأموریت ها و برنامه ریزی های سازمانی قرار داده اند.

پژوهش، معیار ارزشمندی است که موجبات نیل به دانایی و توانایی، تولید اشتغال و ثروت، دستیابی به رفاه و امنیت اجتماعی و در نهایت استقلال، خودکفایی و اقتدار جامعه را فراهم می نماید. منطبق بر سیاست های ابلاغی علم و فناوری توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بهره‌گیری مناسب از یافته‌های علمی و پژوهشی و فراهم نمودن بسترهای مناسب جهت گسترش مرزهای دانش و دستیابی به فناوری های نوین در راستای پاسخگویی به نیازها و تحولات جدید در اقتصاد دانش بنیان، می تواند زمینه ساز آینده ای درخشان برای کشور شود.

دستاوردهای پژوهشی و فناوریِ بی شمار در بخش های تولید، صنعت و فناوری، مرهون همت والای پژوهشگران است و هفته پژوهش فرصتی مغتنم برای معرفی دستاوردهای این عزیزان و تقدیر از تلاش‌های ارزنده آنان در عرصه پژوهش و فناوری است.

در این راستا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان وزارتخانه دانائی محور، با توجه به گستره مأموریت ها و اهداف، همواره لزوم بهره گیری تصمیم سازی های منبعث از مبانی علمیِ مورد اجماع، اشاعه دانش مکتسبه و ارج نهادن به حوزه پژوهش و توسعه را سرلوحۀ امور خود قرار داده و اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده است.

اینجانب نیز هفته پژوهش و فناوری را در سالی که با شعار "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" مزین شده است به تمامی پژوهشگران، فناوران و اندیشمندان حوزه علم و دانش تبریک عرض می‌نمایم و از خداوند عالم حکیم، توفیق روزافزون پژوهشگران و فنآوران خانواده بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، خواستارم.

امید است با تلاش و همت کلیه تلاشگران این عرصه، شاهد موفقیت های چشمگیری در توسعه علمی کشورمان و نیل به اوج افتخار و فتح قله های علمی در جهان باشیم.

کد خبر: 56104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =