وقتی بیمه پشتوانه تحصیل می‌شود 

طرح بیمه‌دانشجویی باامضای تفاهم‌نامه‌ مشترک بین سازمان تامین‌اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت‌علوم به مناسبت روز دانشجو در تاریخ ۱۶ آذر ۱۴۰۰ کلید خورد و اجرای آن از بهمن‌ماه سال گذشته ‌فرصت‌های مغتنمی را برای دانشجویان فراهم‌کرد. بیمه‌شدگان این طرح نزدیک یکسال است که با پرداخت تعرفه‌حق بیمه و همچنین هزینه‌ حداقلی سرانه‌درمان، از امتیاز حفظ سوابق بیمه‌ای و خدمات‌درمانی این طرح برخوردار می شوند.   

بیمه‌شدگان طرح بیمه دانشجویی نزدیک یکسال است که با پرداخت تعرفه‌حق بیمه و همچنین هزینه‌ حداقلی سرانه‌درمان، از امتیاز حفظ سوابق بیمه‌ای و خدمات‌درمانی این طرح برخوردار می شوند. آتیه‌آنلاین در گزارش پیش‌رو در آستانه سالروز یکسالگی اجرای بیمه دانشجویی در گفت‌وگوهایی با دانشجویان ضرورت‌بیمه و اهمیت ثبت سوابق بیمه‌ای در دوران تحصیل را در قالب «بیمه دانشجویی» مورد بررسی قرار می‌دهد.
تینا ابوالقاسمی دانشجوی رشته جغرافیا در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین بر ضرورت بیمه تاکید کرد و گفت: پوشش بیمه‌ای همیشه یکی از جذابیت‌های شغلی است. زمانی که یک فرد وارد بازار کار می شود اگر شغل او دارای استهلاک و خطرات بالایی باشد ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن برای او دوچندان می شود.
طرح بیمه‌ای جذاب برای دانشجویان
ابوالقاسمی ‌بااشاره ‌به اینکه اغلب کارگاه‌های پرخطر و در معرض حادثه، تمایل دارندکه کارگران را بیمه‌کنند، افزود: باتوجه به رشته تحصیلی خود تمایل دارم شغل آینده‌ام اجرایی و میدانی باشد.
وی ادامه داد: فضای کاری عملیاتی قطعا با خطراتی همراه خواهد بود، بنابراین پوشش بیمه‌ای‌می‌تواندپشتوانه خوبی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه و البته دوران بازنشستگی باشد.
این دانشجو با اظهار بی‌خبری از بیمه دانشجویی بیان‌کرد: اطلاعات چندانی در خصوص بیمه دانشجویی ندارم اما اگر این طرح زمینه‌ای برای ثبت سوابق بیمه‌ای در دوران تحصیل برای دانشجو فراهم کند من نیز از آن استفاده خواهم‌کرد.
وی افزود: اینکه یک دانشجوی کارشناسی و کارشناسی‌ارشد با پرداخت‌حق بیمه در دوران‌تحصیل، می‌تواند زمان فارغ‌التحصیلی چهار یا شش‌سال سابقه بیمه داشته‌باشد بسیار جذاب و دلخواه است.
این دانشجو بااشاره به اینکه مشتاق کسب اطلاعات دقیقی در خصوص بیمه‌دانشجویی‌ است، ادامه‌داد: اگر مزایای طرح بیمه دانشجویی خوب باشد حتما خودم اقدام خواهم کرد و آن را به دوستان دانشجو و هم ترمی‌هایم پیشنهاد خواهم داد.
ابوالقاسمی‌اضافه‌کرد:قبلا شنیده‌بودم‌که‌ سه نوع تعرفه متفاوت برای حق بیمه دانشجویی تعیین کرده‌اند که اگر این موضوع صحت داشته‌باشد تعرفه‌ای را انتخاب می‌کنم که بتوانم بدون‌کمک خانواده، بیمه‌پردازی خود را به طورمستقل تا پایان‌تحصیل ادامه دهم.
اشتیاق فراوان برای ثبت‌نام در طرح بیمه دانشجویی
آرین کاکایی دانشجوی رشته معماری در گفت‌وگو با ما گفت: دوست هم ترمی‌ام که برای بیمه‌دانشجویی اقدام‌کرده اطلاعات‌جامعی در خصوص این طرح بیمه‌ای در اختیارم قرار داده است و من نیز مشتاقانه در اولین فرصت خودم را بیمه می‌کنم.
کاکایی‌تاکیدکرد:ثبت‌سوابق بیمه‌ای‌دوران تحصیل یکی از امتیازات مهم بیمه دانشجویی است، زمان فارغ‌التحصیلی من چهارسال سابقه بیمه‌دارم و اینکه با صفر سابقه در جایی مشغول به کار نمی‌شوم برایم شیرین است.
وی بااشاره به اینکه آینده‌شغلی بعضی از رشته‌های دانشگاهی با خطرات بیشتری مواجه است، در بیان اهمیت بیمه خاطرنشان کرد: مهندسان معماری، عمران و مکانیک بیش از دیگر مشاغل در معرض خطر بروز حوادث هستند و بیمه می‌تواند ریسک تبعات حوادث را کاهش دهد.
این دانشجوی معماری بر تاثیر بیمه بر افزایش اعتماد به نفس دانشجویان تاکیدکرد و افزود: از اینکه می‌توانم در دوره دانشجویی خودم را به طور مستقل بیمه‌کنم حس خوبی دارم چون دیگر شخصیتی بالغ و مستقل هستم و لازم نیست تحت‌پوشش بیمه اجباری پدر و مادرم باشم.
پوشش درمانی، امتیاز خوب بیمه دانشجویی
لادن‌آشتیانی دانشجوی رشته تکنیسین اتاق عمل در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین گفت: چندماه پس‌از آغاز اجرای طرح بیمه دانشجویی، بیمه‌پردازی خود را شروع کردم و الان ۷ ماه سابقه بیمه‌ای دارم.
آشتیانی بااشاره به اینکه پوشش‌درمانی از امتیازات عالی بیمه‌دانشجویی است، افزود: من‌تحت‌پوشش هیچ بیمه‌ای نبودم و این طرح بیمه‌ای فرصت‌مناسبی برای بیمه‌پردازی و پوشش‌درمانی برای من فراهم‌کرده است.
وی بااشاره به تاثیر بیمه در تامین امنیت‌خاطر و آرامش‌افراد عنوان‌کرد: افراد همواره در زمان وقوع حادثه به اهمیت بیمه پی می‌برند و البته نمی‌توان هم نقش‌بیمه در جهت‌پوشش‌وکاهش ریسک حوادث احتمالی را انکار کرد اما در روال عادی زندگی داشتن پوشش بیمه‌ای به امنیت‌روانی افراد کمک می‌کند.
آشتیانی خاطرنشان‌کرد: زندگی‌های امروز شهری پراسترس‌ و حادثه‌آفرین شده‌اند و افراد در زمان بروز حوادث ناگزیر به پیگیری درمان و جبران خسارت هستند و بیمه ابزاری کاربردی در جهت کاهش تنش‌های درونی و ذهنی است.
وی در پایان تاکیدکرد: بیمه‌دانشجویی می‌تواند برای بیشتر دانشجویان جذاب باشد چون برای آنها شرایطی فراهم می‌کندکه در دوران تحصیل بیمه‌پردازی خود را شروع‌کنند و پس از فارغ التحصیلی و با ورود به بازار کار، به بیمه‌پردازی خود نیز ادامه دهند.
پوشش بیمه‌ای، ‌ دلگرمی‌دانشجو
زهرا یدالهی دانشجوی رشته گرافیک در گفت‌وگو با ما گفت: در مقطع کارشناسی ارشد مشغول‌تحصیل هستم و با دوستانم یک شرکت تبلیغاتی ثبت‌کردیم. همه ما اهمیت و ضرورت بیمه را کاملا درک کرده‌ایم و به همین جهت سه نیروی طراح و بازاریاب شرکت را هم به محض جذب بیمه کرده‌ایم.
وی بااشاره به اینکه همواره در حین دوران تحصیل، سابقه کار دانشجویی نیز داشته است، افزود: به جهت درآمد اندک و مهم‌تر جهل نسبت به اهمیت بیمه در زندگی، هرگز از کارفرماهایم، پوشش بیمه‌ای را مطالبه نکردم.
یدالهی اضافه کرد: اگر از سال‌ها قبل بیمه دانشجویی اجرا می‌شد قطعا خودم را بیمه می‌کردم.
این دانشجوی صاحب یک شرکت تبلیغاتی افزود: همیشه تلقی بر این است که دانشجو مشتاق‌کار، دغدغه پوشش بیمه‌ای ندارد. متاسفانه امروزه بسیاری ازکارفرماها نیز نسبت به جذب دانشجویان و پرداخت حق بیمه برای آنها تمایل چندانی ندارند.
وی با تاکید بر تاثیر بیمه‌شدن نیروی کار بر احساس‌مسئولیت آنها در برابر سازمان محل خدمت گفت: فرد بیمه‌شده نه تنها با دلگرمی و دلسوزی بیشتری در محیط کار حاضر می‌شود بلکه در جهت توسعه و بالندگی سازمان تلاش مضاعفی به خرج می‌دهد.
این دانشجو حفظ سابقه بیمه‌ای‌ را امتیاز برجسته بیمه دانشجویی‌خواندو افزود: دانشجویی که تحت پوشش بیمه والدین قرار دارد، تنها می‌تواند از درمان آن استفاده‌کندو سابقه‌ای برای او در نظر گرفته نمی‌شود.
یدالهی ادامه داد: با پرداخت حق‌تعرفه بیمه و سرانه درمان، زمینه ثبت سوابق و برخورداری از خدمات درمانی برای فرد دانشجو فراهم می‌شود.
وی گفت: در عین‌حال دانشجو می‌تواند تحت‌پوشش بیمه‌ والدین خود برای استفاده از خدمات‌درمانی باقی بماند و در این حالت، دیگر نیازی به پرداخت سرانه درمان مضاعف نیست.
گزارش: مهین داوری
کد خبر: 56245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 9 =