تشکیل ۶۵۰ پرونده درمان ناباروری در کرمان

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر سال جاری قریب به ۶۵۰ پرونده درمان ناباروری متعلق به بیمه‌شدگان سازمان در واحدهای طرف قرارداد استان و حدود ۳۰۰ پرونده هم از طریق خسارت متفرقه که مربوط به مراجعات بیمه‌شدگان به مراکز غیرطرف قرارداد بود تشکیل شده است گفت: این فرایند کماکان درحال اجراست.

دکتر حمیدرضا متولی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، پیرامون وضعیت ارائه خدمات درمانی ناباروری در سال جاری اظهار کرد: متعاقب ابلاغ تعهد جدید سازمان در اواسط سال جاری در سطح استان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر سازمان‌های بیمه گر قرارگاهی در سطح دانشگاه تشکیل و تقسیم کارصورت گرفت.

وی افزود: در واقع برنامه‌ریزی لازم از بدو امر به‌ منظور خدمت‌رسانی در چارچوب مصوبات ابلاغی انجام شد که ازجمله آنها می‌توان به عقد قرارداد همکاری با مراکز ارائه کننده خدمت که فاقد قرارداد بیمه‌ای بودند اشاره کرد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان با اشاره به میزان ثبت‌نام و تشکیل پرونده برای بیمه‌شدگان گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهر ۱۴۰۱ قریب به ۶۵۰ پرونده متعلق به بیمه‌شدگان سازمان در واحدهای طرف قرارداد استان و حدود ۳۰۰ پرونده هم از طریق خسارت متفرقه که مربوط به مراجعات بیمه‌شدگان به مراکز غیرطرف قرارداد بود انجام شده است و فرایند کماکان درحال اجراست.

متولی‌زاده همچنین آخرین وضعیت پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد به‌ویژه داروخانه‌ها را باتوجه به اجرای طرح دارویار تشریح و اظهار کرد: در استان کرمان مطالبات داروخانه‌ها به‌طور کامل لغایت شهریورماه ۱۴۰۱ پرداخت شده است و براساس آخرین تنخواه واریزی سازمان، سهم طرح دارویار مهر وآبان ۱۵۰۱ داروخانه‌ها نیز واریز شده است.

وی درباره میزان رشد نسخ، نحوه نظارت برنحوه اجرای طرح دارویار و میزان تخلفات گزارش شده در این زمینه نیز گفت: براساس آنچه که در مصوبه سازمان مدیریت درزمینه تغییر نرخ تخصیصی ارز برای تامین دارو در کشور از مردادماه سال جاری انجام شده است میزان تعهدات ریالی سازمان در این حوزه برای نسخ سرپایی طرف قرارداد تاکنون چیزی حدود دو برابر افزایش قیمت داشته است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان کرمان افزود: البته براساس همکاری‌هایی که دراستان بین سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های بیمه گر و معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است نظارت تیم‌های مشترک بر روند اجرای صحیح آن طرح در حال اجراست.

متولی‌زاده با بیان اینکه خوشبختانه میزان تخلفات در عمل بسیار انگشت شمار و بیشتر ناشی از کمبود اطلاعات کاربران از مقررات جدید بوده است گفت: این مشکل با اطلاع‌رسانی بموقع و تداوم نظارت‌های مشترک مرتفع شده است.

وی چالش‌های اجرای طرح دارویاری را نیز برشمرد و گفت: قطعاً هرگونه تغییر جدید در فرایندهای ارائه خدمت توأم با چالش خواهد بود که در استان کرمان نیز عمده‌ترین چالش، سرعت تصمیم‌گیری و ابلاغ اجرای طرح بود که سبب اختلال در اطلاع‌رسانی و هماهنگی سراسری با مراکز طرف قرارداد و توجیه آنها برای نحوه عمل کردن به تصمیم جدید و دیگری عدم آمادگی کامل همکاران سازمان برای اجرا طرح بود.

کد خبر: 56247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 8 =