سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی راه‌اندازی می‌شود

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از راه‌اندازی سامانه فروش محصولات مشاغل خانگی و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به این کسب‌وکارها هم‌زمان با صدور مجوز مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمود کریمی‌بیرانوند در همایش اشتغال‌آفرینی زنان سراسر کشور که روز گذشته با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور و سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد گفت: برنامه اصلی معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار در سال ۱۴۰۲ تمرکز بر افزایش فروش و توسعه محصولات مشاغل خانوادگی است.

وی با بیان اینکه نهاد خانواده، قدرتمندترین واحد اقتصادی جامعه است، افزود: با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، اقتصاد خانوادگی توسعه راهبردی پیدا می‌کند.

کریمی‌بیرانوند خلاقیت و نوآوری را عامل اصلی توسعه اشتغال و کارآفرینی در کشور دانست.

صدور آنی ۹۵ درصد مجوز مشاغل خانگی

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رویکرد تحولی در تسهیل صدور مجوزهای مشاغل خانگی بوده‌ایم و بر این اساس مجوز بیش از ۹۵ درصد رسته‌های مشاغل خانگی به صورت آنی صادر می‌شود.

وی ۷۰ درصد مخاطب مشاغل خانگی را جامعه زنان عنوان و تصریح کرد: در دولت مردمی سیزدهم شاهد رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات ستاد ساماندهی حمایت از مشاغل خانگی هستیم.

کریمی‌بیرانوند، مهارت را اصل اساسی اشتغال‌آفرینی عنوان کرد و گفت: پوشش حداکثری رشته‌های مهارت‌آموزی رابطه مستقیمی با توسعه اشتغال کشور دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال گفت: تعاون از منظر اقتصادی اسلامی، الگوی اصلی اشتغال‌آفرینی و اقتصاد تعاون در مقابل اقتصاد آزاد و رقابتی بسیار کارآمدتر است.

کد خبر: 56351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =