چالش‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بررسی می‌شود

مدیر گروه حقوق عمومی و اجتماعی موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی با اعلام خبر برگزاری شانزدهمین نشست این موسسه گفت: «اصول و چالش های سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی» عنوان وبیناری است که با هدف تبیین اصول بنیادین سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و چالش‌های سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی‌ امروز (۴ دی‌ماه) برگزار می‌شود.  

شیوا بازرگان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین خاطرنشان کرد: در دو دهه اخیر، یکی از موضوعات بحث برانگیز در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی، سرمایه‌گذاری این سازمان بیمه‌ای است. سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی که از طریق شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) صورت می‌گیرد در قانون تأمین‌اجتماعی و برخی قوانین دیگر نیز پیش‌بینی شده است.مجموع این قوانین و مقررات را می‌توان منابع قانونی سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی و تعیین‌کننده ضوابط سرمایه‌گذاری این سازمان بیمه‌ای مدنظر قرار داد.
بازرگان در معرفی چالش‌های حقوقی پیش‌روی سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی گفت: اگرچه در نظام حقوقی ایران، منابع قانونی متعددی برای تعیین ضوابط سرمایه‌گذاری این سازمان وجود دارد اما چالش‌های حقوقی فراوان در این زمینه را نمی‌توان نادیده گرفت.
وی نخستین چالش را تعدد و پراکندگی منابع قانونی خواند و در بازنمایی دیگر چالش‌ها گفت: ناکافی بودن قوانین و مقررات موجود با توجه به تعدد حوزه‌های سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی دومین چالش موجود در این زمینه است.
بازرگان از نارسایی و نقص محتوای قوانین و مقررات موجود به عنوان سومین چالش یاد کرد و افزود: متاسفانه قواعد موجود در زمینه سرمایه‌گذاری نتوانسته‌اند به نحو شایسته و به‌طور مناسب به پایداری منابع مالی سازمان، کمک کنند.
مدیرگروه حقوق عمومی و اجتماعی موسسه عالی پژوهش تأمین‌اجتماعی ادامه داد: چهارمین چالش حقوقی مهم در زمینه سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی، محدودیت‌های قانونی سرمایه‌گذاری است. گرایش و توجه برخی قوانین و مقررات به منافع دولت نیز پنجمین چالش حقوقی مهم در زمینه قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی است.
بازرگان مدیریت سرمایه‌گذاری را ششمین چالش در زمینه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: مدیریت‌کردن سرمایه‌گذاری چالش جدی است و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
وی در ادامه گفت: هفتمین چالش حقوقی مهم در زمینه سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی را باید ناکافی بودن نظام ضمانت اجرای حقوقی سرمایه‌گذاری‌های نامناسب سازمان ‌دانست و آخرین چالش حقوقی قابل‌توجه مساله بنگاه‌داری سازمان تأمین اجتماعی است.
نشست آنلاین «اصول و چالش های سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی» به همت موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی امروز( ۴ دی ماه) ساعت ۱۴ برگزار می‌شود.
کد خبر: 56523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =