استقبال از درمان تامین‌اجتماعی در مهاجرپذیرترین شهر البرز

رئیس پلی‌کلینیک تخصصی تامین‌اجتماعی شهید فهمیده فردیس، خدمات این مرکز درمانی را به واسطه واقع شدن در یکی از شهرستان‌های مهاجرپذیر البرز و نیز به عنوان تنها مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در منطقه با استقبال چشمگیر مواجه دانست؛ به گونه‌ای که نه تنها مردم فردیس بلکه ساکنان حدود ۱۰ شهرستان اطراف از خدمات آن  بهره‌مند می‌شوند.

دکتر پرویز پورریاحی در گفتگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز درمانی خدمات کلینیک و پاراکلینیک گوناگون عرضه می‌شود، افزود: از جمله این خدمات می‌توان به ویزیت‌های سرپایی پزشکان عمومی اشاره کرد؛ روزانه تعداد ۵ تا ۷ پزشک عمومی در سه شیفت صبح، عصر و شب بیماران را پذیرش می‌کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین پزشکان متخصص شامل مغزواعصاب، داخلی، زنان، جراحی عمومی، اطفال، قلب، چشم و فوق تخصص غدد در کنار خدمات دندانپزشکی و مامایی به بیمه‌شدگان ارائه خدمات می‌کنند که این پزشکان نیز عمدتا در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارند.

رئیس پلی‌کلینیک شهید فهمیده فردیس، گفت: خدماتی مانند جراحی‌های محدود، درمانگاه دیابت و فشارخون، آندوسکوپی، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان، داروخانه، پذیرش، ادیومتری، اسپیرومتری، اکو، نوار عصب و عضله از دیگر امکانات این پلی‌کلینیک را تشکیل می‌دهد.

پورریاحی با اشاره به اینکه این پلی‌کلینیک تنها مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در شهرستان فردیس است، افزود: عواملی مانند تعداد بالای بیمه‌شدگان این شهرستان که بیش از ۴۵ هزار و ۵۰۴ نفر را شامل می‌شود و نیز مهاجر پذیر بودن آن، سبب افزایش تراکم جمعیت شده و در نتیجه میزان مراجعه به این مرکز درمانی بسیار چشمگیر است.

وی ادامه داد: از طرفی همجواری این شهر با شهرستان‌های همجوار مانند محمدشهر، مشکین‌دشست، سرآسیاب، ملارد، مارلیک، ماهدشت، صفادشت، شهریار و اندیشه، سبب شده است تا بسیاری از ساکنان این مناطق نیز از خدمات این پلی‌کلینیک بهره‌مند شوند.

رئیس پلی‌کلینیک شهید فهمیده فردیس، افزود: تا حدی که روزانه بیش از ۱۵۰۰ نفر به این مرکز مراجعه می‌کنند که این میزان مراجعه ماهیانه ۴۰ هزار بیمار و سالیانه ۴۸۰ هزار بیمار را تشکیل می‌دهد.

پورریاحی با بیان اینکه خدمات این مرکز درمانی از طریق ۱۲۲ نیروی انسانی شاغل در مرکز ارائه می‌شود، اضافه کرد: از این تعداد، ۱۵ نیروی انسانی را پزشکان عمومی، ۱۵ نفر پزشک متخصص و ۵۱ نفر را سایر افراد در کادر درمان تشکیل می‌دهد و باقی کارکنان را نیروهای پشتیبانی تشکیل می‌دهد.

رفع کمبود پزشکان

وی در ادامه گفت: برای رفع کمبود پزشکان عمومی، با همکاری و مساعدت مدیریت درمان استان موفق به جذب دو پزشک شده‌ایم اما برای ارتقای خدمات، جذب حداقل دو پزشک عمومی دیگر ضروری است که در آینده نزدیک با حمایت مدیر ارشد استان محقق می‌شود.

رئیس پلی‌کلینیک شهید فهمیده فردیس، افزود: درحوزه پزشکان متخصص نیز با توجه به فعالیت دو پزشک اطفال به طور نیمه‌وقت، ضرورت دعوت به همکاری یک پزشک اطفال دیگر وجود داشت که این موضوع نیز با حمایت مدیریت درمان استان تحقق یافت و درحال حاضر پزشکان اطفال به صورت روزانه و در دو شیفت صبح و عصر بیماران را پذیرش می‌کنند.

پورریاحی ادامه داد: خوشبختانه در این مرکز، فوق‌تخصص غدد دو روز در هفته مشغول خدمت‌رسانی است و متخصص داخلی مغزواعصاب نیز هفته‌ای سه روز در مرکز حضور دارد. برای تکمیل کادر درمانگاه تخصصی، در آینده نزدیک نیاز به تخصص‌های گوش‌وحلق‌وبینی، ‌ ارتوپد و چشم‌پزشک خواهیم داشت.

وی یکی دیگر از موارد ضروری این مرکز را راه‌اندازی واحدهای رادیولوژی و سونوگرافی بیان کرد و افزود: با توجه به فضای تخصیص داده شده به این واحدها و داشتن تجهیزات مربوط به رادیولوژی، زمینه ارائه این خدمات، مهیا است که امیدواریم شرایط ایجاد آن هرچه زودتر فراهم شود. همچنین افزایش چشم‌پزشک از یک نفر به دو نفر نیز ضروری است.

برنامه‌های آینده

رئیس پلی‌کلینیک شهید فهمیده فردیس، با اشاره به مهمترین برنامه‌های آینده این پلی‌کلینیک اضافه کرد: افزایش ضریب رضایت‌مندی مراجعه‌کننده‌ها و استانداردسازی فضای فیزیکی برای بهره‌برداری بهتر از خدمات این مرکز در راس برنامه‌ها قرار دارد.

پورریاحی گفت: همچنین راه‌اندازی درمانگاه تخصصی در شیفت عصر پس از جذب و به‌کارگیری نیروهای متخصص جدید از دیگر برنامه‌هایی است که پی‌گیری می‌شود. از سوی دیگر؛ اخذ پروانه بهره‌برداری پلی‌کلینیک نیز در دست اقدام قرار دارد.

وی در پایان گفت: انتقال انبار دارویی به داخل مرکز نیز از دیگر برنامه‌های آینده را تشکیل می‌دهد. درحال حاضر انبار دارویی در خارج از پلی‌کلینیک و در بیمارستان البرز قرار دارد. تحقق این برنامه می‌تواند در حفظ استاندارد محیط نگهداری داروهای مصرفی و نیز دسترسی راحت‌تر به داروها موثر واقع شود.

کد خبر: 56797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =