تدوین ۴۰ مسئله اساسی فرهنگی و ورزشی کارگران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین ۴۰ مسئله و اولویت‌های اساسی بخش‌های ورزشی و فرهنگی جامعه کار و تولید ذیل سند راهبری این حوزه خبرداد.

محمد چکشیان به آتیه‌آنلاین گفت: برای نخستین بار مسائل اساسی و اولویت‌های مرتبط با حوزه‌های فرهنگی و ورزشی جامعه کار و تولید را در وزارت کار با مشارکت نهادها و سازمان‌های تابعه و با حضور استان‌ها بررسی و احصا کردیم.

وی در ادامه افزود: با حضور فعالانه حدود ۱۲۰ نفر از فعالان و تصمیم‌سازان کار و تولید کشور، مسائل و اولویت‌های اساسی ورزشی و فرهنگی مرتبط با شاغلان و فعالان کار و تولید، مشخص و تدوین شد.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه به دنبال این مجموعه بررسی‌ها، حدود ۳۰ موضوع به عنوان اولویت‌های مهم احصاء شد، اضافه کرد: مسائل مرتبط دیگر در ادامه به عنوان الزام رسیدگی جامعه کارگری مورد تایید قرار گرفت.

وی همچنین ادامه داد: بر اساس این اولویت‌ها، ۶ هدف و ۱۹ راهبرد مهم و اثرگذار در رسیدگی به مشکلات و چالش‌های جامعه کار و تولید مشخص شد.

انجام اقدامات فرهنگی و ورزشی کارگان ذیل سند راهبردی

چکشیان در ادامه گفت: برای اولین بار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حوزه فرهنگی و ورزشی ماموریت شفاف در رسیدگی به مسائل کارگران را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه تمام اقداماتی پیش‌بینی شده در حوزه فرهنگی و ورزشی جامعه کار و تولید، ذیل این سند راهبردی تدوین و راهبری خواهد شد، افزود: در واقع مسیر آینده اقدامات، سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌های این بخش در چارچوب این سند مشخص می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر کار اضافه کرد: در راستای تهیه و تنیم سند راهبردی اقدامات فرهنگی و ورزشی حوزه کار با توجه به تمامی مسائل مرتبط حدود ۶ ماه کار کارشناسی انجام شده است.

وی در ادامه گفت: اکنون نیز اقدامات جاری این حوزه مرتبط با این حوزه براساس پیش‌نویس ابتدایی سند مذکور در حال انجام است.

اولویت‌های ورزش کارگری

چکشیان با تاکید بر اثرگذاری سند راهبردی اشاره شده در تمامی هدف‌گذاری‌های حوزه فرهنگی و ورزشی گفت: بر همین اساس، چند راهبرد مهم در حوزه ورزش کارگری نیز تدوین و دنبال می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: تحول در مدیریت مجموعه‌های ورزشی و تفریحی کارگران کشور، ارتقاء کمی و کیفی مسابقات و رویدادهای ورزشی جامعه کار، رشد و بازتعریف فرهنگ ورزش در جامعه کار و تولید و گفتمان‌سازی و پیگیری مباحث قانونی و دغدغه‌های ورزشی نیروی کار از جمله این راهبردها محسوب می‌شوند.

معاون وزیر کار در پایان اضافه کرد: هیچ اقدامی در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت کار جز اینکه نشات گرفته از این سند راهبردی باشد، صورت نمی‌گیرد.

کد خبر: 56833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =