تاخیر در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، چالش حوزه خرید راهبردی خدمات

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان البرز با بیان اینکه درحال حاضر، عمده‌ترین چالش، تعویق در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد است گفت: به همین علت است که شاهد پیگیری‌های مکرر مراکز و شکایات آنان بوده و باید به‌طور روزمره پاسخگوی این مراکز و نهادهای نظارتی استان باشیم.

فرنوش سیاحی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره به روزرسانی راهنماهای بالینی و استانداردهای خرید خدمات راهبردی با توجه به سیاست‌های جدید گفت: بازبینی و اعلام راهنمایی‌های بالینی و استانداردهای خرید خدمت راهبردی، به‌صورت تدریجی از سوی اداره کل محترم درمان غیرمستقیم در دست اقدام است.

سیاحی در ادامه افزود: در سطح استان نیز انتقال اطلاعات به‌صورت آبشاری از طرق مختلف اعم از مکاتبات، پیامک و ظرفیت فضاهای مجازی به طرف‌های قرارداد صورت می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این در موارد لازم جلسات هم‌اندیشی در هر حوزه با حضور کارشناسان مرتبط از دانشگاه، سایر بیمه‌ها و طرف‌های قرارداد در محل این معاونت به‌صورت مستمر تشکیل شده و تمامی جوانب و نکات ویژه و کارشناسی، مورد بررسی، شفاف‌سازی و تأکید قرار می‌گیرد، اضافه کرد: پس از اعلام و ابلاغ ضوابط و ارائه مطالب آموزشی در قالب نشست‌های مشترک، نوبت به نظارت بر نحوه اجرای صحیح این دستورالعمل‌ها در مراکز طرف قرارداد است که توسط کارشناسان در حوزه‌های مرتبط صورت می‌پذیرد.

سرپرست معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان استان البرز به روند رسیدگی به اسناد در حوزه خسارت متفرقه نیز اشاره کرد و گفت: ضمن برنامه‌ریزی و نظارت مستمر، تمام تلاش کارشناسان در این حوزه اقدام در چارچوب ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های اعلامی در بازه زمانی مجاز اعلام‌شده است.

سیاحی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در استان، رسیدگی به پرونده‌های شیمی‌درمانی، کیسه‌های کلستومی و مواردی از این قبیل به‌روز صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: درباره اسناد بستری بیمارستانی هم موارد با استفاده از ظرفیت پزشک مشاور و شوراهای علمی تخصصی در اسرع وقت ممکن، رسیدگی و در سامانه‌ها ثبت و به واحد پرداخت اعلام می‌شود.

کد خبر: 57052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =