تاثیر مثبت نسخه‌نویسی الکترونیک در ارتقای رضایتمندی بیمه‌شدگان

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان گفت: الکترونیک شدن نسخ به‌واسطه حذف تولید و تمدید دفترچه کاغذی و ضرورت مراجعات مکرر به شعب و کارگزاری‌ها، همچنین ارتقای کمی و کیفی خدمات ویزیت و تحویل دارو و پاراکلینیک با سهولت بیشتر، در ارتقای رضایت بیمه‌شدگان تاثیر داشته است.

دکتر حمیدرضا متولی‌زاده در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، در ارزیابی میزان رضایتمندی بیمه‌شدگان از نحوه دریافت و پرداخت هزینه‌های درمانی به‌ویژه با اجرای طرح‌هایی چون نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: قدر مسلم رضایتمندی بیمه‌شدگان در زمینه خدمات درمانی سازمان وجوه مختلفی دارد.

وی در ادامه افزود: از منظر سطح دسترسی کمی و کیفی به خدمات سرپایی و بستری خوشبختانه پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت و تلاشی که از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان انجام شد در حال حاضر در تمامی مراکز شهرستان‌های استان کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی سرپایی با تعرفه دولتی بوده و بخش‌های بستری ارتقاءیافته، خدمات موردنیاز بیمه‌شدگان را در نزدیک‌ترین موقعیت مکانی تأمین می‌کنند.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان ادامه داد: همچنین با اجرای طرح حفاظت مالی از سوی سازمان و رایگان شدن خدمات بستری به‌ویژه در مناطق محروم استان که فاقد بیمارستان ملکی بودند عدالت در دسترسی و ارتقای سطح رضایت بیمه‌شدگان افزایش یافته است.

متولی‌زاده با بیان اینکه هرچند که در ارزیابی‌های میدانی ضرورت توسعه این طرح در بخش سرپایی نیز به‌ویژه در مناطقی که تأمین پزشک متخصص برای مراکز ملکی دشوار است بسیار ضروری و ارزشمند است، اضافه کرد: البته الکترونیک شدن نسخ نیز به‌واسطه حذف تولید و تمدید دفترچه کاغذی و ضرورت مراجعات مکرر به شعب و کارگزاری‌ها همچنین ارتقای کمی و کیفی خدمات ویزیت و تحویل دارو و پاراکلینیک با سهولت بیشتر تأثیر در ارتقای رضایت داشته است.

وی تاکید کرد که البته ارتقاء و به‌روز رسانی زیرساخت‌ها و شبکه اینترنت برای پیشگیری از اطاله زمان دریافت خدمات به جد مورد توجه و تقاضا است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کرمان درباره نحوه اجرا و نظارت بر راهنماهای بالینی و ضرورت‌های احتمالی درزمینه بازنگری آنها نیز گفت: اکثر قریب به‌اتفاق راهنماهای بالینی به‌رغم جامعیت در محتوا، فاقد دستورالعمل اجرایی و تعیین شیوه بهره‌برداری از آنها در فرایند خرید راهبردی هستند و کماکان مسئولیت اجرا و نظارت بر آنها مبهم و نامشخص است.

متولی‌زاده در پایان افزود: امیدواریم هرچه زودتر وزارت بهداشت و سازمان‌های بیمه‌گر بر پیاده‌سازی این راهنماها در زیرساخت‌های الکترونیک اهتمام لازم به عمل آورند.

کد خبر: 57053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =