چالش های حوزه خرید راهبردی خدمات درمانی/ عدم رعایت استانداردهای تجویز دارو

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری چالش‌ها و مشکلات فعلی معاونت خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی را تشریح کرد و گفت: ایرادهای مربوط به سامانه و عدم امکان ارسال و دریافت اسناد و ایرادات سامانه نسخه الکترونیک از جمله چالش‌های حوزه خرید راهبردی و اسنادپزشکی به شمار می‌رود.

ایرج محمدی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین، درباره چالش‌ها و مشکلات فعلی معاونت خرید راهبردی و رسیدگی به اسناد پزشکی توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: چالش اصلی افزایش هزینه‌ها، بخصوص در حوزه دارو است.

وی افزود: ایرادهای مربوط به سامانه و عدم امکان ارسال و دریافت اسناد و ایرادات سامانه نسخه الکترونیک نیز از دیگر چالش‌های حوزه خرید راهبردی و اسنادپزشکی به شمار می‌رود.

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری در پاسخ به اینکه آیا راهنماهای بالینی و استانداردهای خرید خدمات راهبردی با توجه به سیاست‌های جدید به‌روز شده‌اند؟ گفت: عدم رعایت برخی استانداردها و راهنماهای بالینی مخصوصاً در خصوص تجویز دارو از مشکلات دیگری است که موجبات نارضایتی بیمه‌شدگان را به همراه داشته است.

محمدی در ارزیابی میزان رضایت‌مندی بیمه‌شدگان از نحوه بازپرداخت هزینه‌های درمانی به‌ویژه با اجرای طرح‌هایی چون نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: مشکل اصلی بیمه‌شدگان درباره هزینه‌های مربوط به خدمات خارج از تعهد بیمه‌ها، مابه‌التفاوت هزینه‌های بخش خصوصی و دولتی است.

وی افزود: طرح نسخه‌نویسی الکترونیک تقریباً فراگیر و باعث روان‌تر شدن امور شده، اما مشکل اصلی فعلی قطعی و کندی گاه ‌و بیگاه سامانه اینترنت است.

سرپرست معاونت خرید راهبردی مدیریت درمان استان چهارمحال و بختیاری پیرامون پایش و رتبه‌بندی فراهم‌کنندگان خدمات و بهره‌برداری از اطلاعات آنها نیز گفت: رفتارهای طرف‌های قرارداد مرتب با استفاده از داده‌های موجود در سامانه‌ها پایش می شود.

محمدی افزود: گزارش‌های بازرسی، نتایج بررسی شورای علمی و تخصصی ضمن ارجاع به کمیته فنی در صورت لزوم به طرف‌های قرارداد هم اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر: 57062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =