۲۵۶ هزار مورد مراجعه سالانه به پلی‌کلینیک تامین اجتماعی خرمشهر

سرپرست پلی‌کلینیک سوم خرداد خرمشهر، این مرکز درمانی را به عنوان تنها مرکز ملکی تامین‌اجتماعی در این شهرستان برشمرد که علاوه بر مردم منطقه، پذیرای زوار کربلا و مسافران راهیان نور است.

دکتر محمدجواد قاسمی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین با بیان اینکه در این مرکز درمانی متخصصان داخلی، چشم‌پزشکی، ارتوپدی، جراح عمومی، پزشکان عمومی به تعداد ۹ نفر و دندانپزشک به بیمه‌شدگان ارائه خدمت می‌کنند، افزود: همچنین در این مرکز خدمات مامایی، رادیولوژی و آزمایشگاه برای مراجعه کننده‌ها برقرار است.

وی ادامه داد: این پلی‌کلینیک تنها مرکز درمانی ملکی تامین‌اجتماعی در سطح شهرستان خرمشهر است که بسیاری از ساکنان این شهرستان و حتی شهرهای همجوار به این مرکز مراجعه می‌کنند. از طرفی به علت موقعیت جغرافیایی شهرستان خرمشهر که هم‌مرز با عراق است، در مناسبت‌هایی مانند دهه محرم و اربعین حسینی و نیز در مواقع عبور کاروان‌های راهیان نور، این مرکز نقش بسزایی در ارائه خدمات درمانی به زائران و مسافران دارد.

سرپرست پلی‌کلینیک سوم خرداد خرمشهر، گفت: از این‌رو تعداد مراجعه کننده به این مرکز درمانی همواره بسیار زیاد است به نحوی که سالیانه تعداد ویزیت پزشکان به بیش از ۲۵۶ هزار مورد می‌رسد. همچنین سالیانه حدود ۲ هزار مراجعه به واحد رادیولوژی با انجام حدود ۲ هزار و ۳۰۰ مورد تصویربرداری انجام می‌شود.

قاسمی اضافه کرد: تعداد مراجعه به واحد آزمایشگاه نیز سالیانه به حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مورد می‌رسد که در این محدوده زمانی حدود ۳۵ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایش ارائه می‌شود.

او با اشاره به تعداد ۵۸ نیروی انسانی شاغل در این مرکز درمانی که ۳۵ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد، افزود: اما این تعداد نیروی انسانی پاسخگوی حجم خدمات مورد نیاز مراجعه کننده‌ها نیست وبه ویژه در کادر درمان نیازمند جذب متخصصان اطفال، زنان‌ و زایمان و قلب‌ و عروق هستیم.

سرپرست پلی‌کلینیک سوم خرداد خرمشهر، ادامه داد: از این‌رو یکی از مهمترین برنامه‌های آینده این مرکز درمانی را جذب پزشکان متخصص تشکیل می‌دهد و درحال حاضر نیز برای به‌کارگیری متخصص اطفال و زنان در تلاش هستیم. همچنین دعوت به همکاری پزشکان عمومی و دومین دندانپزشک نیز پی‌گیری می‌شود.

قاسمی گفت: راه‌اندازی دستگاه‌های رادیولوژی دیجیتال از دیگر برنامه‌های ما را تشکیل می‌دهد که با مساعدت مدیریت درمان درحال انجام است. همچنین پیشبرد برنامه‌های عمرانی و بهسازی بخش‌های مختلف ساختمان پلی‌کلینیک نیز در دست اقدام قرار دارد.

کد خبر: 57117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =