افزایش ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید به صندوق بیمه اجتماعی

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: حدود ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید در دولت سیزدهم عضو صندوق شده‌اند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، برقراری امروز در نشست با مهدی عیسی‌زاده رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آحاد جامعه باید پوشش بیمه‌ای داشته باشند، گفت: جذب یک میلیون نفر بیمه شده جدید با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی و تعامل همه بخش‌های اجرایی مقدور خواهد بود.

وی افزود: روستاییان، کشاورزان و عشایر از ۱۸ تا ۵۰ سالگی امکان عضویت در صندوق و استفاده از خدماتی مانند مستمری سالمندی، مستمری بازماندگان و مستمری از کار افتادگی را دارند. از سوی دیگر در این صندوق نقل و انتقالات سوابق نیز به دیگر صندوق‌ها امکان‌پذیر است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی اضافه کرد: در دولت آقای رئیسی، با افزایش ۴۰۰ هزار نفر بیمه‌شده جدید، تعداد اعضای صندوق به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بیمه شده رسیده که بیانگر تلاش دولت برای جذب حداکثری بیمه شدگان است.

برقراری با اشاره به موضوع پوشش درمانی در صندوق بیمه‌های اجتماعی افزود:‌ با توجه به پوشش درمان اعضای صندوق از سوی سازمان بیمه سلامت، درصدد هستیم تا پوشش درمانی را نیز در همین صندوق به جامعه هدف ارائه دهیم.

وی همچنین به نقش قرارگاه کرامت اشاره کرد و گفت:‌ در این قرارگاه مقرر شده تا با یک اقدام تحولی و جهادی و در طی یک‌ سال، یک میلیون نفر بیمه شده جدید در صندوق داشته باشیم.

وی تأکید کرد: افزایش بیمه‌شده‌های جدید در جامعه روستایی، عشایر و کشاورزان، مانع بروز فقر سالمندی در لایه‌های جوامع روستایی و کم‌درآمد می‌شود. این بخش از جامعه با سن بالا و نبود بیمه درمان، عمدتاً با مشکلات جدی در معیشت و تأمین هزینه‌های مواجه هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی در ادامه گفت:‌ دولت باید به این صندوق کمک کند و این یک واقعیت اجتماعی است، چرا که در غیر اینصورت، باید تزریق هزینه‌های چند برابری به نهادهای حمایتی، زندگی و امورات جامعه هدف خود را در قالب بیمه‌شدگان تأمین کند.

برقراری در ادامه گفت: می‌توان این صندوق را آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی و حامی روستائیان در عرصه بازنشستگی دانست، لذا دولت باید بودجه واقعی این صندوق را پرداخت کند. پیش‌بینی‌های واقعی ما این است که این رشد بسیار خوبی در آینده شامل صندوق می‌شود.

مطالبه‌گری برای بازنشستگان از طریق صندوق‌های بازنشستگی

در ادامه این نشست مهدی عیسی‌زاده، رئیس کمیسون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: ما در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، فراکسیون بازنشستگان کشور را برای ۱۸صندوق بازنشستگی راه‌اندازی کرده‌ایم تا امکان مطالبه‌گری برای بازنشستگان را داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با تدبیر، برنامه‌ریزی و نوآوری صندوق‌ها را به سمت خودکفایی سوق دهیم، اضافه کرد: مطالبه‌های صندوق‌ها را پیگیری می‌کنیم و نباید بدهی دولت به صندوق‌ها سنگین شود. اشراف خوبی به وضعیت صندوق ها داریم و به همین واسطه سال گذشته پیگیر افزایش بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان بودیم که این امر به نتیجه نرسید.

رئیس کمیسون اجتماعی مجلس با اشاره به بیمه درمان اعضای صندوق، گفت: بیمه درمان این صندوق از طریق سازمان بیمه سلامت انجام می شود که در جلسه ای با وزیر بهداشت موضوع درمان این صندوق را به صورت جدی پیگیری خواهم نمود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: تریبون شخصی و تریبون ریاست کمیسیون در صحن علنی مجلس متعلق به بازنشستگان است و صدایی هم که از حنجره من خارج می شود صدای بازنشستگان به‌ویژه بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است.

عیسی‌زاده اضافه کرد: اشراف خوبی نسبت به وضعیت مجموعه صندوق های بازنشستگی کشور داریم و رقم خوبی هم در بودجه برای آنها در نظر گرفتیم ولی متأسفانه در مرحله نهایی و در شورای نگهبان حذف شد؛ البته همه ما این روال قانونی را می پذیریم و باید با برنامه ریزی مناسب و نظارت بر اجرا، طرح های مختلف را تا حصول نتیجه مطلوب پیش ببریم.

وی گفت: خشکسالی در کل کشور است و همین رویه برای کشاورزان، عشایر و روستاییان مشکلاتی ایجاد کرده و باید برای بهبود تولید فعالیت های تحولی انجام شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اگر موضوعات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از طریق کمیسیون اجتماعی حل نشود از طریق فراکسیون بازنشستگان مجلس آن را پیگیری می کنیم.

وی در ادامه افزود: باید این صندوق را از بودجه دولت، مستقل کنیم و با بهبود عملکرد و ارتقاء بهره وری به سمت مطلوب حرکت کنیم زیرا قشر کشاورز، روستایی و عشایر همواره در کنار نظام بوده و خود را ضامن انقلاب می دانند؛ این قشر همه هستی و دارایی خود را برای جمهوری اسلامی گذاشته اند لذا خدمت به آنها وظیفه ماست.

در ادامه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان داشت: پیگیر آن هستیم بدهی دولت به این صندوق کم شود ضمن اینکه باید پیگیری کنیم که دولت سهامی را به این صندوق بدهد که برای آن کارآیی داشته باشد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از صندوق برای جذب ۴۰۰ هزار نفر بیمه شده جدید و برنامه ریزی برای افزایش آن به یک میلیون نفر، گفت: باید تلاش کنیم رضایتمندی کشاورزان، روستائیان و عشایر را جلب کنیم، باید از حقوقشان در همه عرصه ها دفاع کنیم چون این افراد در همه حوادث یار و یاور انقلاب اسلامی بودند.

کد خبر: 57124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =