بررسی توزیع کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان

نشست رئیس اتاق تعاون ایران با روسای اتاق های استان ها و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس در خصوص توزیع کالای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران گفت: براساس تصمیم هیات دولت در راستای کاهش هزینه های مردم در آستانه نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، مبنی بر اینکه در مقاطع زمانی مختلف که تامین کالای اساسی اهمیت بیشتری دارد، امسال نیز در این ایام دولت درصدد است که با عرضه کالاهای اساسی با قیمت های مناسب، هزینه های مردم را کاهش دهد.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت: براین اساس، اتاق تعاون ایران به عنوان متولی و مجری فروش پایان سال انتخاب شده است و براساس شیوه نامه ابلاغی، اتاق های تعاون استان نیز عهده دار همین مسئولیت در استانها می باشند.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح ۴ اتحادیه ملی فرهنگیان، امکان، اسکاد و سپه به عنوان اتحادیه های معین برای توزیع کالاهای اساسی در استان ها هستند و کالاها را از وزارت جهاد کشاورزی تحویل و در استان ها توزیع می کنند.

عبداللهی اضافه کرد: نقش اتاق های تعاون هماهنگی و ایجاد مرکز عرضه است و اتحادیه ها مکلف به تحویل کالاها و توزیع با هماهنگی اتاق های تعاون هستند.

رئیس اتاق تعاون ایران افزود: هدف کاهش هزینه های مردم و کنترل قیمت اقلام اساسی برای شب عید و ماه مبارک رمضان از طریق شبکه تعاونی است.

وی ادامه داد: دولت محترم سیزدهم به اتاق های تعاون در این خصوص اعتماد کرده است و اتاق های تعاون تمام ظرفیت خود را برای انجام و اجرای این کار متمرکز خواهند کرد و این آغاز یک تحول بزرگ در راستای تعامل با دولت می باشد.

رئیس اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه خدمت به مردم وظیفه ذاتی اتاق تعاون است، اضافه کرد: تامین کالاهای اساسی از طرف وزارت جهاد کشاورزی صورت می گیرد و با هماهنگی اتاق های تعاون توسط اتحادیه ها توزیع خواهد شد.

در ادامه نشست، روسای اتاق ها و مدیران عامل اتحادیه های تعاونی حاضر به بیان مشکلات و نقطه نظرات در خصوص توزیع کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان پرداختند.

همچنین روسای اتاق های تعاون استان ها نیز که به صورت آنلاین در جلسه حضور داشتند، مشکلات در خصوص تهیه مکان و نحوه توزیع همچنین ارسال شیوه نامه به استان‌ها را مطرح کردند.

حمایت بانک توسعه تعاون از ارائه دستگاه‌های کارت خوان، همکاری دستگاه‌های ذی ربط در استان‌ها، ارسال ابلاغیه و شیوه‌نامه به استان‌ها، همکاری و هماهنگی اتحادیه‌ها و اتاق‌های تعاون استانی از مهمترین موضوعات مطروحه در این نشست بود.

کد خبر: 57700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 6 =