ارائه بیش از یک میلیون مشاوره حضوری به مخاطبان در سامانه ۱۴۲۰

براساس جدیدترین آمارها در سامانه ۱۴۲۰ سازمان تأمین اجتماعی، در بخش مشاوره حضوری از فروردین تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ به بیش از یک میلیون و ۹۷۲ هزار و ۹۳۶ نفر خدمات مشاوره‌ای ارائه شد.

به گزارش آتیه آنلاین، اداره کل ارتباطات و نظارت مردمی تأمین اجتماعی با هدف تعامل برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و پرسش‌های تخصصی ذی‌نفعان از طریق مشاوره تلفنی، حضوری، با استفاده از کدهای دستوری و ایمیل به صورت شبانه‌روزی برای پاسخگویی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران فعالیت دارد.

سامانه یکپارچه پاسخگویی تأمین اجتماعی در راستای شنیدن مشکلات ذینفعان و مخاطبان سازمان طراحی شده است تا از این طریق بخشی از مسائل مردم با روش‌های مذکور برطرف شود.

مرکز پاسخگویی سازمان تامین اجتماعی اکنون با ۱۳۰ اپراتور و ناظر، به صورت ۲۴ ساعته در تمامی ایام هفته به حل مسائل و مشکلات افراد تحت پوشش اقدام می‌کند.

پاسخگویی به ۲ میلیون تماس تلفنی

بیشترین بار پاسخگویی کاربران این سامانه از طریق مشاوره حضوری و تماس تلفنی و ارائه راهنمایی‌های لازم به مخاطبان تأمین اجتماعی است. داده‌های آماری نشان می‌دهد که بیشترین مشاوره حضوری در آذرماه امسال با ۳۰۰ هزار مورد و کمترین آن با ۵۲ هزار و ۱۶۸ مورد در فروردین ماه ۱۴۰۱ بود.

همچنین در بخش تماس تلفنی نیز دو میلیون و ۱۲۴ هزار و ۸۳۲ مورد تماس از سوی کاربران سامانه ۱۴۲۰ از ابتدای سال تا پایان دی ماه سال جاری پاسخ داده شده است. براساس اطلاعات و آمارهای موجود، در بخش پیام صوتی نیز کاربران فعال در مرکز پاسخگویی سازمان، به ۳۱ هزار و ۶۰ مورد پیام پاسخ داده‌اند.

موضوع استحقاق درمان نیز یکی دیگر از خدمات در راستای اجرای سامانه ۱۴۲۰ برای ارائه خدمت به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان محسوب می‌شود که در این مدت ۲۵۴ هزار و ۱۱ مورد پاسخگویی در این زمینه به ثبت رسیده است.

پاسخ به مشکلات بیمه‌ای، درمانی و منابع انسانی در سامانه

مرکز ارتباطات مردمی تأمین‌اجتماعی و ارائه خدمات از طریق سامانه ۱۴۲۰ با توجه به تلاش برای پاسخگویی درست و به موقع، شفافیت در کار و اطمینان بخشی به افراد پاسخ‌گیرنده، موجب رضایتمندی ذینفعان و مخاطبان این سازمان شده است. در این مرکز برای پاسخگویی به مخاطبان در حوزه‌های بیمه‌ای، درمانی، منابع انسانی، نظارتی و فرهنگی و فعالیت‌های متفرقه پاسخ می‌دهد.

در مدت یادشده در بخش بیمه‌ای سه میلیون و ۴۲ هزار مورد، در حوزه درمان ۱۶۸ هزار و ۶۱۳ مورد، منابع انسانی ۱۵۲ هزار و ۳۴۴ مورد، در بخش نظارتی و فرهنگی به ۵۱۷ هزار و ۵۵۰ مورد و در فعالیت‌های متفرقه نیز به ۲۶۱ هزار مورد پاسخ به افراد تماس گیرنده ارائه کرده است.

در مجموع تا پایان دی ماه ۱۴۰۱ مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی در بخش‌های مختلف به چهار میلیون و ۱۴۲ هزار و ۵۱۴ مخاطب پاسخ داده است. براساس داده‌های آماری بیشترین سرویس پاسخگویی در حوزه بیمه‌ای مربوط به امور بیمه‌شدگان، نام‌نویسی و حساب‌های انفرادی، وصول حق بیمه، مستمری‌ها و خدمات الکترونیکی بود.

در بخش امور بیمه‌شدگان پاسخگویی به بیش از ۸۸۲ هزار مورد، نام نویسی و حساب‌های انفرادی به ۶۵۱ هزار مورد، وصول حق بیمه با ۴۷۰ هزار مورد، بخش مستمری‌ها به ۵۳۸ هزار مورد و بخش خدمات الکترونیکی نیز به ۴۲۹ هزار مورد از سوی کاربران این سامانه انجام شد.

در بخش بیمه‌ای در مرکز ارتباطات مردمی، کاربران به موضوعات ورود به درگاه خدمات غیرحضوری، همه سوابق، ارسال لیست بیمه، بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد و تغییرات دستمزد مستمری بگیران پاسخ دادند.

پاسخگویی روزانه به بیش از ۹ هزار تماس

مدیرکل ارتباطات و نظارت مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی پیشتر در گفت‌وگو با آتیه آنلاین گفته بود: همکاران ما در حوزه فعالیت مرکز تماس ۱۴۲۰ به صورت روزانه بیش از ۹ هزار تماس ذی‌نفعان را پاسخگو هستند، این میزان پاسخگویی بخش قابل توجهی از بار مراجعه به شعب سازمان را کاهش داد.

محمدمنصور عظیم‌زاده اردبیلی می‌گوید: در مرکز تماس ۱۴۲۰ در ساعات پیک کار برای هر کاربر حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ مورد پاسخگویی ثبت شده که کاهش زمان استراحت آنها را به دنبال داشته است.

به گفته وی، با توجه به فعالیت بیش از ۵۵۰ شعبه سازمان تأمین‌اجتماعی در سطح کشور و انجام حدود ۴۰ هزار مراجعه حضوری به این شعب به صورت روزانه، حدود یک‌چهارم تمام مراجعات حضوری به شعب سازمان در این مرکز تماس در لایه اول پاسخگویی ارائه خدمت به ذی‌نفعان، ثبت می‌شود.

به گفته عظیم‌زاده، از زمان آغاز به کار تاکنون بالغ بر ۴ میلیون و ۲۷۰ هزار تماس از طریق کاربران مرکز تماس ۱۴۲۰ پاسخ داده شده است که یک میلیون و ۵۰۰ هزار تماس آن در سال ‌جاری تاکنون ثبت شده که تا پایان سال این عدد به بیش از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار مورد خواهد رسید.

کد خبر: 57749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =