حمایت از ۳۷ هزار طرح کارآفرینی در ۳۶۵ روز گذشته

طبق گزارش‌ها با اجرای ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید برای ۴۴ هزار نفر در روستاها اشتغالزایی شده است. همچنین بیش از ۳۷ هزار طرح اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات مورد حمایت مالی صندوق قرار گرفته و زمینه بازگشت بسیاری از واحدها به چرخه تولید فراهم شده است.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روزنامه ایران، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگ‌ترین نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک، روستایی و خانگی، نقش بسزایی در توسعه اشتغال و کارآفرینی، توانمندسازی اقتصادی، رفع بیکاری و ایجاد اشتغال پایدار ایفا کرده است. رویکرد صندوق کارآفرینی امید، حمایت مالی از طرح‌های اشتغالزا و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به کسب و کارهای خرد و کوچک بازارمحور است که در کاهش بیکاری و افزایش تولید ناخالص داخلی مؤثر است. این صندوق در راستای رسالتش برای حمایت از توسعه اشتغال، بخش اعظمی از منابع خود را در حمایت از صاحبان طرح‌های اشتغالزا و کسب و کارهای بازارمحور اختصاص داده و به سمت مشاغل پایدار هدایت کرده است.
بنا بر گزارش‌ها امسال با اجرای ۱۴ هزار و ۷۰۰ طرح اشتغال روستایی از سوی صندوق کارآفرینی امید در بخش‌های توسعه‌ای، تکمیلی و ایجادی، ۴۴ هزار شغل با سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده است. امسال همچنین ۱۶ هزار و ۱۰۰ طرح اقتصادی در مناطق شهری و شهرک‌های صنعتی با حمایت صندوق کارآفرینی به بهره‌برداری رسید.
در روزهای اخیر و به مناسبت دهه فجر ۱۶ هزار طرح اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید با اشتغالزایی ۴۸ هزار و ۳۰۹ نفر با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور افتتاح شد.
نعمت‌الله رضایی، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این خصوص می‌گوید: با توجه به رسالت صندوق در حمایت از کسب و کارهای خرد، کوچک و متوسط، به دنبال ایجاد کسب و کارهایی هستیم که ایجاد اشتغال بالاتر و سرمایه‌گذاری پایین‌تری را به همراه داشته باشد.
وی همچنین از حمایت صندوق از طرح‌های دانش‌بنیان خبر داده و می‌گوید: در یک سال گذشته بیش از ۳۷ هزار طرح کارآفرینی از تسهیلات صندوق به میزان ۶ هزار میلیارد تومان بهره‌مند شدند.
به گفته وی، از این میزان طرح بخشی به کسب‌وکارهای نیمه‌فعال و تعطیل اختصاص یافته که با راه‌اندازی مجدد این طرح‌های خاموش پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۱ هزار شغل به وجود آید.
تاکنون بیش از ۳۷ هزار طرح اقتصادی در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید مورد حمایت قرار گرفته و بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب این طرح‌ها در نقاط مختلف کشور انجام شده و موجبات بازگشت بسیاری از واحدها به چرخه تولید را فراهم کرده است.
حمایت از تولید انبوه در قالب کسب و کارهای خرد، کوچک و خانگی، اصلی‌ترین استراتژی صندوق کارآفرینی امید از زمان آغاز فعالیت بوده است به نحوی که با اعطای وام‌های ارزان به مشاغل خانگی و روستایی زمینه ایجاد شغل و درآمد برای ساکنین روستاها را فراهم کرده است.
پیش‌تر، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تأکید بر اهمیت توجه به زیرساخت تولید، گفته بود که بیش از ۷۰ هزار طرح اشتغالزایی روستایی در کشور داریم که بیش از ۲۳۰ هزار شغل را دربر می‌گیرد.
به گفته امیرحسین مدنی، معادنی در کشور وجود دارد که می‌تواند اقتصاد روستا را متحول کند، اما به خاطر نبود زیرساخت‌ها، از آنها بهره‌برداری نشده است.
وی با بیان اینکه در زمینه اشتغالزایی روستایی در این دولت اتفاقات خوبی رقم خورده است، گفت: مدنی با یادآوری اینکه مجموعه‌های مختلفی از جمله صندوق کارآفرینی امید در کشور کمک کرده است تا مشکل اقتصاد و اشتغال روستا حل شود، تصریح کرد: ۱۶۰ هزار نفر آمار بیکاری در روستاها امسال کمتر از پارسال شده است. صندوق کارآفرینی امید به‌عنوان یکی از بازوان توانمند دولت در حوزه اشتغالزایی و احیای واحدهای تولیدی است.

کد خبر: 57828

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =