تمام نیروهای شاغل با ۲ سال سابقه مشمول قرارداد کار معین می‌شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد مصوبه ساماندهی کارکنان دولت گفت: با تصویب این طرح همه دستگاههای دولتی موظفند ظرف مدت ۶ ماه با تمام نیروهای شاغل تمام وقت و پاره وقت بیمه پرداز، با دو سال سابقه اشتغال، قرارداد کار معین منعقد کنند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، حسین گودرزی در مورد تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح با رویکرد تحول در نظام اداری کشور و ساماندهی چند میلیون نیروی کاری است که به طور غیررسمی با دستگاههای اجرایی همکاری دارند، تهیه شد و تصویب نهایی آن می تواند به امنیت شغلی کارکنان دولت کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با تصویب این طرح همه دستگاههای دولتی موظفند ظرف مدت ۶ ماه با تمام نیروهای شاغل تمام وقت و پاره وقت بیمه پرداز، با دو سال سابقه اشتغال، قرارداد کارمعین منعقد نمایند.

نماینده مردم دورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی و ابلاغ این مصوبه، جذب هرگونه نیروی انسانی به صورت مستمر در دستگاههای اجرایی تنها از طریق آزمون متمرکز خواهد بود و دستگاهها حق انعقاد قرار داد با شرکت های تأمین نیرو به عنوان شرکت های واسطه را ندارند و در صورت تخلف از قانون به زندان و انفصال از خدمات دولتی محکوم می شوند.

گودرزی با اشاره به اینکه در این طرح حذف شرکت های واسطه‌ای در جذب نیرو پیش بینی شده است، گفت: این قانون ضمن حذف دهها هزار شرکت واسط، برای چندین میلیون نیروی انسانی غیر رسمی شاغل، امید، اعتماد و ثبات شغلی ایجاد می کند و برای نظام اداری و استخدامی کشور نیز شفافیت، عدالت و رفع تبعیض را در پی خواهد داشت.

او درباره اینکه کدامیک از شاغلان در دستگاههای اجرایی مشمول این مصوبه می شوند، گفت: هر فردی که به صورت دو سال با نهادهای دولتی تحت هر عناوینی به صورت تمام وقت و یا پاره وقت کار کرده باشد و بیمه فرد از طرف نهادهای دولتی پرداخت شده باشد، مشمول این طرح خواهد شد و قرارداد او به کارمعین تغییر می‌کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ابراز امیدواری به اینکه این طرح در شورای نگهبان به تایید برسد، افزود: در صورت تایید این مصوبه، اجرای آن از سال آینده آغاز خواهد شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نحوه ساماندهی استخدام کارکنان دولت و به کارگیری نیروها به روش کارمعین و جذب بر اساس گزنیش را تعیین و تصویب کردند.

کد خبر: 57989

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =