تایید ۹۸ درصد دعاوی تأمین اجتماعی در سال جاری

عمران نعیمی، مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تأمین‌اجتماعی از تأیید ۹۸ درصدی دعاوی سازمان در هیات‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان تایید در حالی که این رقم طی ۵ سال قبل حدود ۹۰ درصد محقق شده است، نشان از فعالیت‌های جدی همکاران حقوقی سازمان در این حوزه دارد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، نعیمی در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و روز وکیل، از زحمات شبانه‌روزی مدیران و کارشناسان حقوقی شاغل در سازمان تأمین‌اجتماعی تقدیر کرد.

او افزود: کارشناسان و همکاران ادارات حقوقی سازمان به‌عنوان وکلای مدافع و نمایندگان حقوقی تأمین اجتماعی در دفاع از حقوق، منافع و اموال سازمان که در اصل مربوط به بیمه‌شدگان است، با اتکاء بر دانش حقوقی و سرلوحه قراردادن اصول اخلاق، امانت و مسئولیت‌پذیری در محاکم و مراجع قضایی و شبه‌قضایی حضوری فعال و قابل تقدیر دارند.

مدیرکل حقوقی و قوانین سازمان تأمین‌اجتماعی اضافه کرد: تعداد لوایح تنظیمی در طی ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۰ هزار لایحه دفاعیه در مرحله بدوی و بیش از ۱۳ هزار فقره اقامه دعوی و دفاع از پرونده‌ها در محاکم دادگستری بوده است.

نعیمی در ادامه به بیان مسائل و چالش‌های حقوقی این سازمان پرداخت و ضمن ارائه راهکارهای عملی برای رفع چالش‌ها، گزارش جامعی از شرح فعالیت‌ها و اقدامات این اداره‌کل طی یک سال اخیر ارائه کرد.

به مناسبت روز وکلی مدافع، مراسم تجلیل از کارشناسان و همکاران حقوقی ستاد مرکزی و ادارات کل مدیریت‌های درمان تأمین‌اجتماعی استان‌ها در محل ستاد مرکزی این سازمان و در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مراکز استانی برگزار و در پایان این مراسم از ادارات حقوقی نمونه استان‌ها تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: 58073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =