رایگان‌شدن خدمات درمانی در نظام ارجاع

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اجرای طرح «سلامت‌بخش» در سه استان و رایگان‌شدن خدمات بستری برای بیمارانی که در قالب نظام ارجاع مراجعه می‌کنند، گفت: امیدواریم این طرح تشویقی باشد که مردم از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند؛ زیرا بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را رفع کرده و پرداخت از جیب بیماران را هم کاهش می‌دهد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایسنا، سعید کریمی در مراسم رونمایی از سند «سلامت بخش»، گفت: بر اساس قانون ما نسبت به اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع مکلف هستیم و بر همین اساس از ابتدای دی ماه، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا شد.

کریمی افزود: البته این برنامه عقبه چند ساله داشته است؛ اما تکمیل آن و اتصال آن از سطح یک به سطح دو که سطح بیمارستانی و تخصصی است و سطح سه به عنوان سطح فوق تخصصی مطرح بود که اقدامات آن انجام شد.

کریمی گفت: بخشی از این برنامه بحث مشوق‌ها مطرح شد و در راستای دستور رئیس جمهور در زمینه کاهش پرداخت از جیب مردم، در این حوزه اقدام شد و امروز از سند «سلامت بخش» برای اجرای آزمایشی این مشوق‌ها رونمایی کردیم.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بر اساس این سند در سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان خدماتی که از مسیر ارجاع آمده باشد و بیمه‌ای و ضروری باشد، در زمره مشوق‌ها قرار گرفته و به صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شوند. البته خدمات زیبایی و غیرضروری در زمره این خدمات نیست، بلکه خدمات ضروری را که هزینه‌هایش می‌تواند برای مردم کمرشکن باشد، تحت پوشش این طرح بوده و به صورت رایگان در این سه استان و با شرط مسیر ارجاع ارائه می‌شود.

کد خبر: 58465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =