هزینه ۱۹۱ میلیارد ریالی اسناد پزشکی در سال ۱۴۰۱

مدیردرمان تأمین‌اجتماعی استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۹۱ میلیارد ریال بابت هزینه‌های درمان در مراکز غیرطرف قرارداد با سازمان تامین‌اجتماعی به بیمه شدگان استان سمنان پرداخت شد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از روابط عمومی مدیریت درمان تامین‌اجتماعی استان سمنان، دکتر محمد کاظم امیدیان با اعلام این خبر بیان کرد: بخش عمده این مبلغ که بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال می‌شود، بابت ۳۴۱۷ مورد پرونده هزینه درمان بیمه شدگان صرف شده است که به‌طور میانگین برای هر پرونده ۵۴ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی افزود: تعداد پرونده ارائه شده در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۰ با افزایش ۲۱ درصدی همراه بوده که این افزایش نیز مبلغ پرداختی در سال گذشته را به میزان ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ فزونی داده است.

مدیر درمان استان سمنان با اشاره به لزوم توجه به فراهم بودن زمینه دسترسی مناسب بیمه شدگان به خدمات درمانی مورد نظر گفت: پرداخت هزینه به دلیل مراجعه بیماران به مراکز غیرطرف قرارداد از جمله خدمات درمان غیرمستقیم است که سازمان تامین‌اجتماعی به جهت رفاه هرچه بیشتر و بهره‌مندی بیمه شدگان از خدمات درمانی مورد نظرشان ارائه می‌کند.

امیدیان افزود: پرداخت هزینه‌های درمانی در اعمال جراحی و موارد مشابه در صورتی قابل انجام است که خدمت مورد نظر در تعهد پرداخت توسط سازمان بوده و مشکلی بابت پرداخت آن وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به برخی هزینه‌های بالا در زمینه درمان بیماران بیان کرد: علی‌رغم حمایتپ‌های درمانی سازمان از بیمه شدگان در دریافت برخی خدمات درمانی پرهزینه، اما بازهم شاهد وجود مشکلات در تامین هزینه‌ها توسط بیمه شدگان هستیم که در این خصوص سازمان تامین‌اجتماعی در قالب غیرشمول نیز پرداختی‌های در دست اقدام دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر پرداخت سهم سازمان در مراجعه بیمار به مراکز درمانی یا پرداختی از طریق پرونده‌های خسارت متفرقه، بابت ۱۳۳ پرونده دریافتی از بیماران صعب‌العلاج باهزینه درمان بالا مبلغ ۴ میلیارد ریال به این گروه از بیمه شدگان پرداخت شده است.

کد خبر: 58983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =