میانگین سرعت رشد علوم پزشکی ۸.۲۳ درصد است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که امروزه انواع تخصص‌ها، فوق تخصص‌ها، فلوشیپ‌ها و تمامی رشته‌های پزشکی مورد نیاز در کشور وجود دارد، بیان کرد: قطعا یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های نظام سلامت است.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، دکتر بهرام عین‌اللهی در نشست دبیران بوردهای تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت گفت: ما نیاز به کمک دانشمندان در مسیر ماموریت‌های وزارت بهداشت در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمان و سایر بخش‌ها داریم و باید به معنای واقعی به منظومه منسجم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دست یابیم و این ظرفیت‌ها با یکدیگر تلفیق شوند تا بتوانیم اهداف مقدس جمهوری اسلامی را در نظام سلامت به دست بیاوریم.

وی افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور مردمی و معاون اول رئیس جمهور بر این است که باید با نخبگان همکاری‌های بیشتر و از آنها حمایت‌های لازم به عمل آید؛ چرا که این اقدام، کلیدی مهم برای پیشرفت ما خواهد بود.

وزیر بهداشت، در ادامه با بیان اینکه امروزه انواع تخصص‌ها، فوق تخصص‌ها، فلوشیپ‌ها و تمامی رشته‌های پزشکی مورد نیاز در کشور وجود دارد، بیان کرد: قطعا یکی از مهم‌ترین دستارودهای انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های نظام سلامت است.

عین‌اللهی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاشهای انجام شده رتبه علمی ما از ۱۶ به ۱۵ ارتقا پیدا کرده، همچنین از ۷۸ هزار مقاله‌ای که در کشور تولید می‌شود ۳۱ هزار مقاله مربوط به پزشکی است و این در حالی است که از ۱۰۰ هزار عضو هیأت علمی که در کشور وجود دارد، تنها ۲۱ هزار عضو هیأت علمی در حوزه پزشکی فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: میانگین سرعت رشد علمی ۷.۴۴ است اما در علوم پزشکی ۸.۲۳ است و علاوه بر بالاتر بودن سرعت رشد علوم پزشکی نسبت به میانگین سرعت رشد علمی در کشور، ۵۵ درصد رشد در دانش‌بنیان‌ها را شاهد بوده‌ایم.

وزیر بهداشت در ادامه به حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: باید در روش‌های آموزش و مراکز توسعه آموزش بازنگری صورت گیرد، همچنین به موضوع پژوهش و فناوری هم توجهی ویژه شود.

عین‌اللهی در پایان تاکید کرد: ارتباط با بوردها باید تقویت شود و اگر می‌خواهیم دانش و فناوری در کشور به شکل واقعی شکوفا شود، باید به علوم پایه توجه داشته باشیم

کد خبر: 59132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =