انجمن‌ها و تشکل‌ها، حلقه‌های میانی حاکمیت و مردم هستند

محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس ستاد اجرایی هفته کارگر بر ضرورت نقش‌آفرینی پررنگ‌ تشکل‌های مردمی در برگزاری مراسم هفته کارگر تأکید کرد و گفت: انجمن‌ها و تشکل‌ها، حلقه‌های میانی حاکمیت و مردم هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از مرکز روابط‌عمومی و امور بین‌الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چکشیان در نشست با تشکل‌های کارگری به مناسبت هفته کارگر بیان کرد: هفته کارگر یک جشن ملی برای کارگران است، بنابراین آنان باید در برگزاری باشکوه‌تر آن نقش‌آفرینی کنند و ‌این موضوع اکنون به دوش تشکل‌ها به عنوان نماینده جامعه کارگری است.

او با اشاره به اهمیت نقش حلقه‌های میانی در حکمرانی مردمی، گفت: نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی بسیار حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت کار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارتباط با نقش حرکت عمومی جامعه در حکمرانی مردمی، اضافه کرد: در ادبیات رهبران انقلاب اسلامی نیز تأکید شده است که بدون حضور و نقش‌آفرینی مردم در همه حوزه‌های حکمرانی، کارها به سرانجام نمی‌رسد.

او یکی از راهکارهای مردمی‌کردن امور را توجه به نقش انجمن‌ها و تشکل‌ها به عنوان حلقه‌های میانی دانست و افزود: تشکل‌های کارگری مصداقی مهم از حلقه‌های میانی هستند. نقش حلقه‌های میانی به عنوان مجموعه‌هایی از خود مردم که دارای ذهن فعال و زبان گویا هستند، در تحقق این مهم بسیار اساسی است.

رئیس ستاد اجرایی گرامیداشت هفته کارگر ادامه داد: تشکل‌های کارگری به عنوان حلقه‌های میانی واسط بین حاکمیت و آحاد مردم، با ذهنی پویا و زبانی گویا باید از سویی پیشران‌ و موتور محرک جامعه کارگری در رشد و پویایی اقتصاد کشور و از سوی دیگر نماینده جامعه کارگری در احقاق حقوق این قشر زحمت‌کش و اثرگذار باشند.

در این ابتدای این نشست تشکل‌های کارگری به بیان نظرات و دغدغه‌های جامعه کارگری و برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه‌تر مراسمات هفته کارگر پرداخته و با یادآوری نقش جامعه کارگری در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی همچون دفاع مقدس که ۲۰ هزار نفر رزمنده و ۱۴ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کردند، خواستار توجه بیشتر به دغدغه‌های این جامعه بزرگ در کشور شدند.

کد خبر: 59150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =