حمایت صنایع و معادن استان از شیرخوارگاه مانند گذشته نیست

مدیر کل بهزیستی استان کرمان گفت: در شرایط فعلی عملا خانواده‌ها و صنایع و معادن استان در حمایت از مراکز بهزیستی به ویژه شیرخوارگاه مشارکت و حمایتی گذشته را ندارند.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا وحیدزاده شامگاه پنجشنبه در گردهمایی پزشکان و خیرین همکار با بهزیستی که در شیرخوارگاه مادر برگزار شد، با اشاره به اینکه سال گذشته مرکز شیرخوارگاه مادر ۱۳۵ نفر ورودی داشته‌است، افزود: این مرکز تنها شیرخوارگاه در استان کرمان است.

او ادامه داد: این برنامه حدود هشت سال برای تشکر از افرادی که در طول سال با بهزیستی همکاری دارند، عملیاتی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه شیرخوارگاه مادر پارسال ۱۱۸ نفر خروجی داشته است، اظهارداشت: این تعداد سال گذشته به خانواده‌ها باز پیوند شدند و در بحث فرزندخواندگی به عنوان فرزند پذیرفته شدند.

او با اشاره به شرایط واگذاری نوزادان مرکز شیرخوارگاه مادر بیان کرد: واگذاری این افراد به خانواده‌های متقاضی براساس مصالح این کودکان است و برای هر کودک ۲۰خانوار متقاضی وجود دارد که با کار کارشناسی این واگذاری به خانواده‌ها انجام می‌شود.

وحیدزاده با اشاره به اینکه از ۱۳۵ نفر ورودی به شیرخوارگاه مادر در سال گذشته حدود ۸۰ نفر پسر و ۵۵ نفر دختر بودند، تاکید کرد: ۹۹درصد از ۱۳۵ نفری که پارسال به مرکز شیرخوارگاه مادر وارد شدند، معتاد بودند و از این بیماری رنج می بردند.

او با اشاره به اینکه خدمات مرکز شیرخوارگاه مادر در چهار دسته خلاصه می‌شود، افزود: کودکان زیر سه سال در این مرکز نگهداری می شوند و بعد از سه سالگی به مراکز دیگر سپرده می‌شوند.

کد خبر: 59202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =