سهم ۹۸ درصدی نسخه‌های الکترونیک در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان از سهم ۹۸ درصدی نسخ الکترونیک نسبت به کل نسخ صادر شده در سال گذشته خبر داد و با اشاره به وضعیت تامین دارویی و تجهیزات در سطح استان گفت: تامین دارو و توزیع سهم مراکز توسط سازمان غذا و دارو به نحو قابل قبولی انجام می‌شود.

امین فخر در گفت‌وگو با خبرنگار آتیه‌آنلاین، تعداد مراکز درمانی که در سطح استان با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند را ۱۵۹۵ مورد اعلام کرد و در پاسخ به پرسشی پیرامون آخرین آمار از میزان نسخ، نسخ الکترونیک و پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد گفت: مطالبات مراکز بستری دانشگاهی و غیردانشگاهی تا مرداد ۱۴۰۱ و مطالبات پزشکان و دندانپزشکان و پاراکلینیک‌ها تا آبان ۱۴۰۱ و داروخانه‌ها تا آذر ۱۴۰۱ پرداخت شده است که امیدواریم با تجهیز منابع، مطالبات مراکز طرف قرارداد به‌روز شود.

وی اضافه کرد: میزان کل نسخ ۹ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۹۳۵ عدد در سال و میزان نسخ الکترونیک ۹ میلیون و ۵۷۴ مورد بوده است که قریب به ۹۸ درصد کل نسخ استان را شامل می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان وضعیت دارویی و تجهیزات در استان را اینطور تشریح کرد: وضعیت دارو و توزیع سهم مراکز توسط سازمان غذا و دارو به نحو قابل قبولی انجام می‌شود و از طریق تعاملات بین واحدی در ستاد تدبیر ویژه داروی استان موارد قابل پیگیری مطرح و تصمیمات لازم اخذ می‌شود و اگرهم موردی از کمبود برخی اقلام گزارش شده با پیگیری و هماهنگی لازم موضوع مرتفع شده است.

فخر افزود: گرچه در مراکز ملکی بعضاً کمبود نقدینگی و تاخیر در پرداخت مطالبات دارویی شرکت‌ها و نیز موضوع عدم صدور پروانه تاسیس داروخانه‌ها مشکل‌ساز بوده، اما با تعاملات مثبت درون استانی سعی در رفع مشکلات داشته‌ایم.

وی در تشریح طرح دارویاری در استان بیان کرد: طرح دارویار از تاریخ تصویب ۲۳ تیر ۱۴۰۱ در سطح استان همزمان با کشور در حال اجراست و تفاوت نرخ ناشی از آزاد شدن ارز دارو براساس فرمول‌های مصوب سازمان غذا و دارو در سامانه‌ها اعمال شده است به نحوی ‌که هم در مورد اقلام در تعهد و هم اقلام ضروری خارج از تعهد مابه‌التفاوت را سازمان پرداخت می‌کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان درپاسخ به پرسشی درباره وضعیت تامین تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی با توجه به محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد نیز گفت: بعضاً نارضایتی‌هایی از سوی کادر پزشکی و یا دریافت‌کنندگان خدمات به گوش می‌رسد که این موارد به مراجع ذی‌ربط در ستاد مرکزی برای حل مشکل و ارائه راه‌حل منعکس می‌شود.

فخر ادامه داد: در استان کرمان با تلاش‌های صورت گرفته سعی شده ضمن نیازسنجی واقعی، تجهیزات با کیفیت خریداری شود و با انجام اقداماتی نظر PM، کالیبراسیون و آموزش به کاربران از سرمایه‌های حیاتی سازمان در مراکز درمانی حفاظت صورت گیرد.

کد خبر: 59284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =