رسیدگی به ۲۷ هزار پرونده خسارات متفرقه در سال ۱۴۰۱

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین از رسیدگی به ۲۷ هزار پرونده خسارت متفرقه پذیرش شده در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته حدود ۸۵۰ پرونده برای بیمه‌شدگان در حوزه خدمات ناباروری تشکیل شده است.

دکتر کامبیز شقاقی در گفت وگو با آتیه آنلاین، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی استان قزوین به تعداد ۲۷ هزار پرونده خسارت متفرقه پذیرش شده رسیدگی کرده است اظهار کرد: رقمی بالغ بر یکصد میلیارد تومان به بیمه‌شدگان خسارت پرداخت شده است.

وی افزود: ۲۲ هزار پرونده در بخش بستری و ۵۰۰۰ پرونده در بخش سرپایی رسیدگی و پرداخت شده است؛ این عملکرد در حالی به ثبت رسیده است که تعداد کامل پرونده‌های خسارت متفرقه در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ هزار پرونده بوده که رشد حدود ۶۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل و رشد ۱۰۰ درصدی در میزان مبلغ پرداخت شده را نسبت به سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه میانگین رسیدگی به صورت حساب‌های پذیرش شده در واحد خسارت کمتر از ۶۰ روز است گفت: طی سال گذشته حدود ۱۲۵ هزار بیمه شده در بیمارستان‌های طرف قرارداد استان مورد پذیرش قرار گرفته‌اند و به شکل بستری خدمات دریافت کرده‌اند.

شقاقی ادامه داد: ۶۵۰۰ مورد از بستری‌شدگان سازمان، بیماران خاص بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری شده در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه در سال قبل از آن، تغییر معناداری نداشته و تقریباً ثابت باقی مانده است اضافه کرد: همچنین در سال گذشته حدود ۸۵۰ پرونده برای بیمه‌شدگان در حوزه خدمات ناباروری تشکیل شده است.

معاون خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان قزوین افزود: در همین راستا هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت هزینه‌های درمان ناباروری به بیمه‌شدگان و تنها مرکز دانشگاهی طرف قرارداد در این زمینه پرداخت شده است.

شقاقی به برخی چالش های موجود اشاره و اضافه کرد: خرید خدمات درمانی مطابق با روال سال‌های گذشته صورت می‌گیرد، ولی متاسفانه به علت فاصله گرفتن زیاد تعرفه‌های درمانی در بخش دولتی و بخش خصوصی نقش سازمان تامین اجتماعی در تامین هزینه‌های درمانی بیمه‌شدگان در حوزه درمان غیرمستقیم کمرنگ‌تر شده است.

وی افزود: در طول سال ۱۴۰۱ با ۸۰ پزشک و مرکز تشخیصی درمانی در سطح استان قرارداد همکاری بسته شد و متاسفانه به همین تعداد قرارداد پزشکان فسخ شد که علاوه بر دلایل عادی نظیر جابه‌جایی و اتمام فعالیت در سطح استان، عدم تمایل پزشکان به ادامه قرارداد به علت عدم پرداخت به موقع مطالبات ایشان اصلی‌ترین دلیل فصل قرارداد از سوی پزشکان بوده است.

کد خبر: 59291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =