بالغ بر ۱۰۰۰ پرونده دارویی در سال گذشته بررسی شدند

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از بررسی یک هزار و ۳۴ پرونده دارویی از سوی عملکرد نظارت و بازرسی مدیریت درمان این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: وضعیت استان سمنان از حیث امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی در وضعیت مطلوب قرار دارد؛ با این حال ارائه خدمات به مردم به‌ویژه در حوزه درمان با چالش‌هایی مواجه است.

محمدکاظم امیدیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، با بیان اینکه براساس آخرین آمارها تا اسفندماه سال ۱۴۰۱، ۷۲ درصد جمعیت استان سمنان، تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند اضافه کرد: بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی شفا در شهر سمنان، دو پلی‌کلینیک تخصصی در شهرهای شاهرود و سمنان، دو درمانگاه تخصصی شبانه‌روزی در شهرهای دامغان و گرمسار، دو درمانگاه عمومی دو نوبته در شهرهای شاهرود و مهدیشهر و همچنین دو درمانگاه عمومی تک‌شیفت در شهرهای ایوانکی و سرخه مشغول ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف هستند.

وی افزود: با توجه به نرخ پوشش بالایی که استان دارد، میزان و حجم مراجعه به مراکز درمانی ملکی ما بالاست. البته پایش‌هایی از سوی نهادهای نظارتی درونی و بیرونی انجام شده و حاکی از رضایتمندی قابل قبول بیمه‌شدگانی است که به مراکز درمانی ملکی مراجعه می‌کنند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در همین زمینه به عملکرد اداره نظارت و بازرسی مدیریت درمان تامین اجتماعی این استان اشاره کرد و گفت: مجموع پرونده‌های دارویی بررسی شده در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۳۴ مورد رسید که به عنوان مثال ۲۲۴ پرونده دارویی مربوط به بیماری ام اس، ۲۱۲ پرونده مربوط به داروهای دیالیز، ۱۶۶ پرونده مربوط به داروهای بیماران دیابتی و ۷۶ مورد مربوط به داروهای سرطان بوده است.

امیدیان افزود: همچنین ۱۳۵ پزشک، ۱۱ دندانپزشک، ۳۸۰ داروخانه، ۱۶۶ مرکز پاراکلینیک، یک درمانگاه و ۳۵ بیمارستان از حیث مدیریت هزینه (بررسی رشد مبلغ ممیزی شده واحدها) بررسی شده‌اند.

وی به بررسی عملکرد نسخ الکترونیک پزشکان نیز اشاره کرد و گفت: مجموع موارد بررسی شده در زمینه عملکرد مکانیزه پزشک تعداد ۲۱۳ مورد، عملکرد بیمه‌شدگان ۲۸۸ مورد و مراجعات بیمه‌شدگان به موسسات ۲۶۸ مورد بوده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان همچنین به ۱۰۰ بازرسی حضوری آموزشی داروخانه‌ها در زمینه طرح دارویار و یا مشکلات تایید دارو اشاره و اضافه کرد: همچنین سه وبینار کشوری با موضوعاتی از قبیل زمینه ارائه تجربیات اداره نظارت و بازرسی سمنان در حوزه بازرسی نامحسوس و چالش‌ها و آسیب‌های نظام دارویی کشور برگزار شده است.

امیدیان با بیان اینکه رسالت سازمان در حوزه درمان که ارائه خدمات مطلوب و مناسب به ذینفعان خود است و وضعیت استان سمنان نیز از حیث امکانات درمانی و تجهیزات پزشکی در وضعیت مطلوب قرار دارد گفت: با این حال ارائه خدمات به مردم به‌ویژه در حوزه درمان با چالش‌هایی نظیر کمبود نیروی انسانی متقاضی همکاری و کمبود امکانات و تجهیزات روبه‌رو است.

وی تاکید کرد مدیریت درمان استان سمنان همانند گذشته، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات مطلوب منطبق بر وضعیت فعلی و نیز برنامه‌ریزی برای گسترش و افزایش کمی و کیفی خدمات به بیمه‌شدگان سازمان در سال جاری به کار خواهد بست.

کد خبر: 59442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =