رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های خسارت‌های متفرقه درمان در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان از رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های خسارت متفرقه پرداخت شده و رشد ۵۵ درصدی مبلغ پرداخت شده خسارات متفرقه در سال گذشته خبر داد و گفت: در واحد تایید دارو نیز ۱۹۴۵ مورد پرونده دارویی تشکیل، ۹۲۹۰ پرونده دارویی اصلاح و ۲۸۸۸ نسخه دارویی تایید شده است.

دکتر محمدکاظم امیدیان در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین، آماری از مراکز درمانی طرف قرارداد با مدیریت درمان استان سمنان ارائه و اظهار کرد: علاوه بر ارائه خدمات به بیمه شدگان در مراکز درمانی ملکی، خرید خدمات درمانی از سایر مراکز نیز در بخش درمان غیرمستقیم انجام می‌شود.

وی افزود: براساس آخرین آمارها تا اسفندماه سال ۱۴۰۱، با ۱۷۱ پزشک و دندانپزشک، ۱۰۱ داروخانه، ۱۸۰ مرکز پاراکلینیک شامل آزمایشگاه، فیزیوتراپی، تصویربرداری، دیالیز و ... و ۱۷ مرکز بهداشت و بیمارستان قرارداد همکاری داریم.

به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان امکان عقد قرارداد با تمام گروه‌های درمانگر و مراکز پاراکلینیکیِ متقاضی وجود دارد و آنها بلافاصله پس از انعقاد قرارداد وارد چرخه خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان می‌شوند.

امیدیان در ادامه عملکرد اداره رسیدگی به صورت‌حساب‌ها و خسارات متفرقه مدیریت درمان استان سمنان را در سال ۱۴۰۱ تشریح کرد و گفت: صورت حساب های پذیرش شده در سال گذشته به ترتیب ۱۹۴۰ مورد از سوی پزشکان، ۱۹۳ مورد از سوی دندانپزشکان، ۱۱۲۴ مورد از سوی داروخانه ها، ۹۴۶ مورد از سوی مراکز پاراکلینیک، ۵۹۶ مورد از سوی درمانگاه ها، ۱۴۳ مورد صورت حساب سرپایی و ۱۰۵ مورد صورتحساب بستری از سوی بیمارستان ها و ۳۴۸۰ مورد خسارت متفرقه بوده است.

وی افزود: از این میزان آمار صورت حساب‌های رسیدگی شده در بخش اسناد سرپایی ۴۹۷۲ مورد، در بخش بستری ۱۰۵ مورد و اسناد خسارت متفرقه به ۳۴۸۰ مورد رسید.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان در ادامه از رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های خسارت متفرقه پرداخت شده و رشد ۵۵ درصدی مبلغ پرداخت شده خسارات متفرقه خبر داد و گفت: در واحد تایید دارو نیز ۱۹۴۵ مورد پرونده دارویی تشکیل، ۹۲۹۰ پرونده دارویی اصلاح و ۲۸۸۸ نسخه دارویی تایید شده است.

امیدیان با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹۱ میلیارد ریال بابت بابت هزینه‌های درمان در مراکز غیرطرف قرارداد با سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان استان سمنان پرداخت شده است گفت: بخش قابل توجهی از این مبلغ (بالغ بر ۱۸۷ میلیارد ریال)، بابت ۳۴۱۷ پرونده هزینه درمان بیمه شدگان بوده که به طور میانگین برای هر پرونده ۵۴ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی در ادامه به اعلام گزارش عملکرد شورای علمی تخصصی در سال ۱۴۰۱ پرداخت و گفت: در سال گذشته ۴۸ شورای علمی تخصصی برگزار و ۱۹۶۸ پرونده بررسی شد. شمار نسخ دارویی بررسی شده به ۱۹۳ هزار و ۷۵۵ مورد و شمار پزشکان بررسی شده به ۷۶۸ مورد رسید. یک هزار و ۵۰ مورد مراجعه حضوری گزارش شده و ۱۱۰ مورد بررسی مغایرت با راهنمای بالینی انجام شد.

کد خبر: 59443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =