تلاش مجلس برای رفع مشکلات اجرای قوانین کارآفرینی

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس با بیان اینکه جلسات منظمی با کارآفرینان و تولیدکنندگان داریم، گفت: در جلسات و گزارش‌های نظارتی تلاش بر این بوده مشکلاتی که برای اجرای قوانین وجود دارد را بتوانیم برطرف کنیم.

جعفر قادری در گفتگو با آتیه آنلاین درباره نقش کارآفرینان در رشد تولید و اقتصاد کشور افزود: در کشورمان مخترع، مبتکر و نوآوران زیادی وجود دارد اما کارآفرینی مهمتر از این موارد است.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارآفرینان جرات، جسارت و قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارند و از نهادهای تولیدی، سرمایه‌ای، نیروی کار و مدیریت و منابع طبیعی استفاده و اختراعات و ابتکارات را به محصول تبدیل می کنند.

به گفته او چیزی که اقتصاد را به تحرک وا دارد کارآفرینی است و ما در جامعه نیاز به افرادی داریم که کارآفرینی کنند و در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کرده و جسارت به خرج دهند و خلأها و کمبودها را تشخیص دهند و در حوزه‌ها سرمایه‌گذاری کنند و با کارهای مبتکرانه و نوآورانه مشکلات و موضوعاتی که جامعه با آن درگیر است را حل کنند.

قادری درباره نقش مجلس و قوانین موجود در حمایت از کارآفرینی و رونق تولید هم گفت: ما در کمیسیون جهش تولید دو قانون را در مجلس یازدهم مصوب کردیم؛ اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ و قانون تسهیل برخی مجوزهای کسب و کار که در زمینه صدور مجوزها و مبادرت به کسب کار تسهیلاتی قائل می‌شود.

او در ادامه افزود: طرح سوم نیز موضوع تامین مالی تولید زیرساخت‌ها است که با توجه به مصوبه شدن آن در کمیسیون، در روزهای آینده به صحن برده می‌شود تا به قانون تبدیل شود و به عنوان سومین قانون در این حوزه‌ها در مجلس یازدهم بتوانیم بخشی از مشکلات و معضلات کارآفرینان را حل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در جلسات و گزارش‌های نظارتی تلاش بر این بوده مشکلاتی که برای اجرای قوانین وجود دارد را بتوانیم برطرف کنیم. جلسات منظمی با کارآفرینان و تولیدکنندگان داشتیم و شنونده مطالب آنها بوده و هستیم و سعی می کنیم در حلقه اتصال بین مدیران اجرایی و کارآفرینان باشیم تا در صورت وجود خلاء قانونی و مشکلات اجرایی آن را حل کنیم.

کد خبر: 59522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 4 =