راهی جز توجه به تولید برای مهار تورم وجود ندارد

صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و مقام شهدای کارگر استان تهران و در جریان بازدید از شرکت مگاموتور سایپا گفت: برداشت من از مجموعه کارخانه‌هایی که خروجی تولید دارند، آن است که راهی جز توجه به تولید برای مهار تورم وجود ندارد.   

به گزارش آتیه آنلاین، مرتضوی در این بازدید افزود: در این مکانی که حضور داریم، جلوه ای از مقام معلمان و شان کارگری رخ نموده است. برداشت من از این شرکت این است که گروه خودروسازی سایپا را باید مجموعه دانشگاهی و کارگاهی دانست. اینجا است ایده ها تبدیل به گردیده می شوند و خروجی مهارت آموزی تبدیل با تولید شده است.

وزیر کار ادامه داد: تولید با کیفیت هزینه‌های زندگی را کاهش داده و حتما بخشی از تورم رایج و حاکم با این روند کاسته می‌شود. تولید کیفی نیز کاهش هزینه تولید و رونق تولید را به دنبال خواهد داشت و در مجموعه های بزرگی مانند سایپا قدرت رقابت‌پذیری صنعت در حوزه های داخلی و خارجی را ایجاد خواهد کرد.

مرتضوی تاکید کرد : افزایش در تولید، کاهش قیمت را به دنبال خواهد داشت. اگر بنا است با تفکر بسیجی وارد کارزار تولید شویم، حتما کیفیت و کمیت را باید مورد توجه داشته باشیم. حوزه تولید در ۲ سال گذشته به مرحله جدیدی ورود کرده است.

او در ادامه اضافه کرد : در حوزه کارگری باید از تعاریف کم اثر پرهیز کنیم. در آموزه‌های دینی و سیره عملی بزرگان ما به منزلت کارگر بسیار توجه شده است و غفلت از این حوزه اشتباه است.

وزیر کار گفت : باید به مقوله کار و کارگر باید احترام گذاشت و اینکه کار را باید جوهره پیشرفت دانست. ما باید به سمت و سویی برسیم که علاوه بر حداقل دستمزد، از طریق بهره‌وری در قالب های مختلف نظام‌مند، کارگر را در سود تولید سهیم کنیم.

مرتضوی افزود : کارگر عامل تعالی و عاشق خدمت است و کارگر وسیله ای برای رسیدن به پویایی اقتصادی است. هنر مدیریت در جلب و جذب رضایت کارگر است.

او در ادامه اضافه کرد: کارخانجات در حوزه ساخت مسکن کارگری فعالیت داشته باشند و دولت نیز یک میلیون ساخت مسکن را هدفگذاری کرده است.

وزیر کار همچنین گفت: ایجاد اشتغال جدید و جذب دانش آموختگان و نخبگان در گروه خودروسازی سایپا بسیار مهم و اثرگذار در حوزه اشتغال‌زایی است.

مرتضوی افزود : با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر، بهترین درودها را به روح بلند آنها می‌فرستم. بسیج در تمام عرصه‌ها از جمله تولید و نوآوری باید فعال باشد.

در بخشی از مراسم امروز، وزیر کار از خط تولید شرکت مگاموتور سایپا بازدید کرد. مدیرعامل شرکت سایپا، مدیران و جمعی از کارکنان این شرکت در مراسم امروز و بازدید از خط تولید شرکت مگاموتور سایپا حضور داشتند.

همچنین دراین مراسم خانواده‌های شهدای شاخص کارگری، شهید گورکانی از شرکت پاک، شهید مرزآبادی از صنایع بهشهر، شهید دودانگه، شهید یوسفی از موسسه خیریه آیت الله تنکابنی، شهید تقی گور از سایپا و شهید سید فرج‌الله حسینی از شهاب الکتریک مورد تجلیل قرار گرفتند.

در پایان این مراسم با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان این وزارتخانه و مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، تعدادی از کارگران نمونه شرکت‌های مختلف و مدیران بخش تولید کشور مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

کد خبر: 59661

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 2 =