۶ هزار کارگر ساختمانی خراسان‌شمالی، پشت نوبت بیمه تامین‌اجتماعی هستند

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: اکنون شش هزار نفر از کارگران ساختمانی استان پشت نوبت استفاده از مزایای بیمه تامین‌اجتماعی هستند.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از ایرنا، قربان نباتیان در این‌باره گفت: سال گذشته یک‌هزار و ۱۲۱ نفر در استان برای استفاده از مزایای بیکاری در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۵۵ نفر مشمول دریافت شدند.

او افزود: خراسان شمالی ۹۰ هزار و ۲۹۴ نفر کارگر مشمول قانون کار دارد و ۱۰۸ هزار و ۳۵۸ نفر از مزایای بیمه تامین‌اجتماعی بهره‌مند هستند.

نباتیان با بیان اینکه سال گذشته هیچگونه تعدیل و اخراج کارگران از کارخانه‌ها و مجموعه‌های بزرگ تولیدی استان انجام نشد بیان کرد: ۱۶ هزار کارگاه مشمول قانون کار در این استان فعال است که بخش زیادی از این کارگران را پوشش می‌دهد.

به گفته معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی؛ بیشترین بیکاری کارگران در این مدت مربوط به حوزه اصناف بود.

وی یادآور شد: بهره‌مندی از بیمه تامین‌اجتماعی از مهمترین درخواست‌های کارگران ساختمانی در این استان است که امسال به این موضوع رسیدگی بهتری شد.

نباتیان معیشت و امنیت غذایی را از دیگر دغدغه‌های کارگران استان دانست و افزود: بیش از ۹۵ درصد از قراردادهای کارگران استان به صورت موقت تنظیم شده است که رسیدگی به این موضوع نیز در اولویت قرار دارد.

خراسان شمالی بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت می‌کنند.

کد خبر: 59730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =