پیام وزیر بهداشت به مناسبت روز جهانی ماما

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز جهانی ماما، این روز را فرصتی مغتنم برای «بزرگداشت خدمات امید آفرین جامعه مامایی کشور در مسیر تحقق ایران جوان» توصیف کرد.

به گزارش آتیه‌آنلاین به نقل از وبدا، متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه متعهد و خدوم مامایی با تکیه بر اخلاص، ایثار، دانش و تجربه ارزنده خویش، نوید بخش طلوع جانفزای حیات انسان، سرزندگی خانواده‌ها و سلامت مادران و نوزادانند که با هر تولد، طراوت، امید و شادابی روز افزون جامعه را بشارت می‌دهند.

ماماها از مؤثرترین کنشگران حمایت از خانواده و ‌جوانی جمعیت کشورند که بدون همکاری ارزشمند و دلسوزانه ایشان، مسیر سرنوشت ساز افرایش نسل و جلوگیری از سالخوردگی میهن عزیز اسلامی‌مان، پیموده نمی‌شود. نقش و تأثیر این صنف سختکوش و فداکار در کاهش مرگ و میر مادران باردار، افزایش آمار زایمان طبیعی و تأمین سلامت مادران و نوزادان گواهی بر موفقیت چشمگیر آنان در ایفای تعهد حرفه‌ای و وجدانی است که به موجب این شغل خطیر به عهده دارند و ان‌شاءالله از این بابت در نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

اینجانب روز جهانی ماما را به تمامی ماماهای گرانقدر کشور تبریک عرض نموده و امید دارم که با ارتقای روز افزون آموزش در این حوزه و تربیت نیروی مامایی دانشور و کارآمد، افزایش جذب و استخدام ماما، پوشش بیمه‌ای خدمات مامایی در بارداری و غیر بارداری و تعرفه‌گذاری خدمات مامایی در بلوک‌های زایمان، جایگاه حرفه‌ای ماما را در نظام سلامت اعتلا بخشیم و سلامت مادران و نوزادان کشور را به ویژه در مناطق محروم تضمین کنیم.

اینجانب به همت والا و مجاهدت‌های ستودنی همکاران ماما در مراکز و به ویژه روستاهای دور دست کشور وقوف کامل دارم و از یکایک این بشارت دهندگان جوانی کشور می‌خواهم در لحظات ناب تلألؤ اولین اشک‌ها و لبخندها، فریادها و شوق‌ها، عشق‌ها و امیدها و به ویژه در اوقات نورانی تسبیح و نیایش، ما و میهن عزیز اسلامی مان را از دعای خیر خود فراموش نکنند.»

کد خبر: 59831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 11 =