تأمین اجتماعی باید با نظام بودجه‌ای دولتی تقویت شود

علی جهانی، کارشناس بیمه‌های اجتماعی گفت: باید تأمین اجتماعی را که در اجرای تعهدات به افراد تحت پوشش همیشه موفق عمل کرده است با بودجه‌بندی‌ها و نظام بودجه‌ای دولتی تقویت کرد تا این سازمان بتواند به مطالبات مخاطبان خود قوی‌تر پاسخ دهد.

جهانی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: تأمین اجتماعی به عنوان یک سازمان غیردولتی و مستقل امروزه نیاز به تقویت و پشتیبانی از بُعد منابع، بودجه‌ها و هزینه‌هایی دارد زیرا بخش اعظمی از جامعه را از نظر بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی تحت پوشش دارد.

او ادامه داد: این سازمان که با استفاده از منابع داخلی و با وصول حق بیمه از کارفرمایان و افراد تحت پوشش، نظام تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را تأمین می‌کند، با تقویت نظام بودجه‌ای دولتی پاسخ بهتری به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران برای ایفای تعهدات خواهد داد.

به گفته وی، در صورتی که تأمین اجتماعی از دریچه‌ای بتواند حتی در حوزه‌های مهمی مانند تعهدات بلندمدت مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از لحاظ میزان مستمری تقویت شود، به طور یقین با پشتوانه دولت یک تأمین اجتماعی کارآمد و پویا خواهیم داشت.

تقویت حوزه اقتصادی و تولید با داشتن تأمین اجتماعی پویا

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی معتقد است: بدون شک تقویت بودجه تأمین اجتماعی و داشتن پشتوانه قوی باعث می‌شود که این موضوع اثر خود را در بهره‌وری، کارآیی و رشد تولید به نمایش گذارد و محیط کار را متحول خواهد کرد.

او اضافه کرد: در صورت تحول در حوزه کسب و کار، کارگران فعال در این عرصه‌ها با انگیزه‌تر و قوی‌تر به سمت تولید بهتر، بهره‌وری بیشتر و فعالیت موثرتر در عرصه تولیدی و اقتصادی هدایت می‌شوند.

جهانی ادامه داد: همچنین با این اقدامات به ایجاد امیدواری، انگیزش و آرامش اجتماعی به ویژه به فعالان عرصه اقتصادی و تولیدی کمک خواهد کرد.

او بیان کرد: کارگران به عنوان بزرگترین فعالان عرصه کسب و کار در راستای کمک به این وضعیت می‌توانند اقدامات اساسی انجام دهند تا با این فعالیت‌های موثر و اثربخش در حوزه تولید و اقتصاد کا، موضوع مهار تورم هم تا حدودی به سمت کنترل و مهار پیش برود.

کمک دولت برنامه محور و نظام تأمین اجتماعی کارآمد به رشد تولید

جهانی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در همه عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت‌های موثری برای کمک به افراد تحت پوشش داشته است، گفت: اکنون نیز برای توسعه و گسترش اقدامات عرصه اقتصاد و تولید همچنان پیشقدم است.

او ادامه داد: از آنجا که رشد تولید و فعالیت‌های اقتصادی در افزایش شمار بیمه‌شدگان و توسعه اقدامات این سازمان نقش اثربخشی دارد، به طور یقین همچنان به دنبال ارائه راهکارها و سیاست‌گذاری‌ها در این زمینه برای انجام تعهدات همه جانبه خود به افراد تحت پوشش است.

کارشناس بیمه‌های اجتماعی افزود: وجود دولت برنامه‌محور و نظام تأمین اجتماعی کارآمد و مردمی که در عرصه اقتصاد پویا و فعالیت داشته و همه در عرصه اقتصاد و تولید نقش دارند، می‌تواند به کنترل تورم و رشد تولید کمک کند.

او بیان کرد: این موضوع رشد معناداری در عرصه تولید خواهد داشت و با این اقدامات به سمت ایجاد یک دولت رفاه خواهیم رفت.

جهانی اضافه کرد: باید همه شاخص‌ها و مولفه‌های روانی و فیزیکی مورد نیاز جامعه را تأمین کنیم و با پاسخ دادن به مردم در این زمینه برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و کمک به عرصه تولید و اقتصاد گام برداشت.

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی ادامه داد: باید با رشد تولید و مهار تورم پاسخ درستی به مطالبات به حق مردم داده شود تا سطح و کیفیت زندگی آنها ارتقا یابد.

او تأکید کرد: البته با همه این اقدامات و کمکی که سازمان تأمین اجتماعی برای داشتن اقتصاد پویا دارد، می‌توان در راستای افزایش شمار بیمه‌شدگان و تأمین به موقع منابع سازمان تأثیرگذاری داشته باشد.

کد خبر: 59902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =