دریافت تسهیلات اشتغال برای ۶ هزار طرح در سیستان و بلوچستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته در مجموع به شش هزار طرح از محل منابع بانکی مشاغل خانگی در این استان تسهیلات اشتغال پرداخت شد.

به گزارش آتیه آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، حامد آرامش، در دومین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: دولت سیزدهم برای حمایت از توسعه کارآفرینی، ایجاد اشتغال و رشد تولید، برای متقاضیان تسهیلات ارزان قیمتی در نظر گرفته است که این تسهیلات عمدتا در حوزه مشاغل خانگی، کسب و کارهای نوپا، شرکت‌های تعاونی و مشاغل پرکشش و زودبازده استفاده می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، سال گذشته از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی، ۱۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به سیستان و بلوچستان ابلاغ شد که تا پایان سال، بیش از ۹۷ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل به یک هزار و ۱۷۰ طرح پرداخت شده است و مابقی نیز تا زمان ابلاغ تسهیلات اشتغال سال ۱۴۰۲، پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان سیستان و بلوچستان گفت: تسهیلات جدید مشاغل خانگی با توجه به عملکرد سال گذشته استان‌ها و ظرفیتی که استان‌ها در مشاغل خانگی دارند، در نظر گرفته می‌شود و با اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امسال همه استان‌ها افزایش پرداختی تسهیلات را خواهند داشت.

آرامش ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمرکز بر توسعه کمی و کیفی پشتیبان است تا شاهد شکل‌گیری شبکه‌های مشاغل خانگی از تولید تا عرضه باشیم.

وی جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه را از دیگر منابع بانکی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اشتغال بیان کرد و افزود: از این محل نیز، چهار هزار و ۷۸۳ طرح در سال گذشته تسهیلات دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، میزان اشتغال ایجاد شده از محل منابع تسهیلات مشاغل خانگی و جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه را تا پایان سال گذشته، حدودا شش هزار و ۴۰۰ نفر اعلام کرد.

آرامش گفت: بزودی تسهیلات اشتغال خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد و امیدواریم با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عمل شاهد جذب حداکثری منابع و در نتیجه رشد اشتغال استان باشیم.

کد خبر: 60031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 14 =