تمام تلاش سازمان تأمین اجتماعی برای بهبود زندگی بازنشستگان است

قدرت‌الله سعادتی، رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد گفت: یکی از اقدامات بسیار اثربخش سازمان اقدامات ویژه برای ارائه خدمات گسترده به ذینفعان است که در این زمینه برای بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان با خدمات‌رسانی به موقع تلاش می‌کند.

سعادتی در گفت‌وگو با آتیه آنلاین افزود: همه تلاش تأمین اجتماعی برای جذب ورودی بهتر در راستای تأمین منابع پایدار و ارائه خدمات بهتر به افراد بازنشسته و مستمری‌بگیر است تا بازنشستگان روند زندگی مطلوب‌تری داشته باشند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی در ازای ارائه تعهدات به بیش از چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بازنشسته، بیش از ۱۵ میلیون بیمه‌شده اصلی دارد به طور یقین افزایش شمار بیمه‌شدگان جدید سازمان را در خدمات‌رسانی بهتر به بازنشستگان و مستمری‌بگیران یاری خواهد کرد.

سعادتی اضافه کرد: اگرچه سازمان تأمین اجتماعی در زمان حیات خود برای ارائه تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت خود تمام تلاش خود را به کار گرفته است اما برای اجرای رسالت اصلی خود در قبال بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران باید به سمت تأمین منابع پایدار حرکت کند.

خدمات در شأن بازنشستگان یکی از وظایف تأمین اجتماعی است

این کارشناس بیمه‌های اجتماعی افزود: بسیاری از این اقدامات می‌تواند در راستای پایداری و ماندگاری سازمان تأثیر داشته باشد اما نیاز به تلاش، ممارست و همت عالی در رده بالای تأمین اجتماعی دارد تا یکسری اصلاحات در این زمینه صورت گیرد.

او انجام اصلاحات در بخش‌های مختلف را یک نوع ضرورت دانست و گفت: این اقدامات اصلاحی در راستای ارائه مطلوب‌تر و بهتر خدمات به بازنشستگان و بیمه‌شدگان تحت پوشش تأثیرگذار خواهد بود.

او ارائه خدمات قابل قبول و در شأن بازنشستگان را به عنوان یکی از وظایف سازمان عنوان کرد و افزود: با این گونه اقدامات امکان پرداختی بهتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران فراهم خواهد شد.

ضرورت اصلاح ساختار و قوانین در سازمان

سعادتی با اشاره به اینکه اکنون بسیاری از قوانین سازمان به عنوان یک ضرورت نیازمند اصلاحات است، گفت: باید مسئولان تأمین اجتماعی برای اصلاح ساختار و قوانین تلاش جدی داشته باشند تا از فرایندهای غیرضروری و موارد تحمیل شده به سازمان نیز جلوگیری کرد.

رئیس شعبه تأمین اجتماعی بروجرد افزود: براساس آمارهای موجود برخی قوانین تحمیلی از گذشته‌ها تاکنون موجب افزایش هزینه‌هایی به این سازمان شده است که باید برای این قوانین و فرایندهای غیرضروری پیشگیری به عمل آورد.

به گفته او، سازمان تأمین اجتماعی به واسطه رسالت بزرگی که در قبال ۵۳ درصد جمعیت کشور دارد باید بیشتر از سوی دولت‌ها حمایت شود و کارفرمایان نیز با پرداخت به موقع حق بیمه کارگران در راستای کمک به تأمین منابع این سازمان همکاری جدی داشته باشند.

او بیان کرد: داشتن سازمانی پویا و پایدار برای ارائه خدمات به ذینفعان به عنوان یک ضرورت است زیرا تأمین اجتماعی اکنون به بیش از ۴۵ میلیون نفر خدمت‌رسانی می‌کند.

کد خبر: 60064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =