مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی، انتخاب اول مردم لرستان

سرپرست درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهدای کارگر دورود (لرستان) این مرکز درمانی را به دلیل داشتن قدمت، نام‌آشنا برای مردم منطقه و انتخاب اول آن‌ها در مراجعه به یک مرکز درمانی دانست و نیز بالا بودن تعداد بیمه‌شدگان استان را از دیگر عوامل استقبال از خدمات این مرکز بیان کرد.

دکتر اکرم دهقانی در گفت‌وگو با آتیه‌آنلاین درباره خدمات این درمانگاه افزود: این مرکز دارای پزشکان عمومی و متخصص، واحد آزمایشگاه، رادیولوژی، داروخانه و تزریقات و پانسمان است. آزمایشگاه این مرکز در شیفت صبح فعالیت دارد و نمونه‌های گرفته شده برای تعیین نتایج آزمایش به بیمارستان نرگس دورود ارسال می‌شود. همچنین واحدهای رادیولوژی، اعزام و طب کار در شیفت صبح خدمت‌رسانی می‌کنند. واحدهای داروخانه، تزریقات و پانسمان این مرکز درمانی نیز در شیفت‌های صبح و عصر پذیرای مراجعه کننده‌ها هستند.

وی گفت: در این مرکز درمانی پزشکان عمومی در دو شیفت صبح و عصر فعالیت دارند و متخصصان نیز شامل داخلی، اطفال، جراحی عمومی، مغزواعصاب، در شیفت صبح از شنبه تا چهارشنبه در درمانگاه حضور دارند. با توجه به فعالیت پزشکان عمومی در دو شیفت، می‌توان گفت، خدمات این پزشکان با استقبال بیمه‌شدگان مواجه می‌شود و نیز میزان مراجعه برای دریافت خدمات تخصصی نیز بسیار چشمگیر است.

سرپرست درمانگاه شهدای کارگر دورود، ادامه داد: متعاقب این شلوغی، واحد داروخانه نیز همواره با حجم بالای مراجعه کننده‌ها مواجه است و انواع داروهای مزمن و سرپایی به بیماران به طور رایگان ارائه می‌شود. علاوه بر آن در این مرکز خدماتی مانند تایید داروهای بیماران خاص، تشکیل شورای پزشکی بیماران تأمین‌اجتماعی و غربالگری مدون بیماری‌های دیابت و فشارخون انجام می‌شود.

دهقانی بیان کرد:‌ قدمت و سابقه فعالیت این درمانگاه در سطح شهرستان، از دیگر عواملی است که خدمات آن را با استقبال مواجه می‌کند و در تمام فصول سال پذیرای بیماران هستیم. به نحوی که در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۰ هزار ۸۵۸ ویزیت عمومی و ۳۰۳۸ ویزیت تخصصی انجام شده است.

او درباره وضعیت دسترسی به داروهای مورد نیاز بیماران، اعلام کرد: با توجه به راهبردهای مدیریت درمان، این مرکز توانسته است تا حد امکان و به نحو احسن داروهای ضروری بیماران را فراهم کند. مگر اینکه دارویی در فصل و زمان خاص در کشور یا استان با کمبود شدید مواجه شود که به تبع آن ما نیز دچار این کمبود شویم.

سرپرست درمانگاه شهدای کارگر دورود، افزود: بودجه داروی این درمانگاه همواره به‌موقع تامین شده و داروهای فصول خاص مانند آنتی‌بیوتیک که در پاییز و زمستان پرمصرف است، از همان ابتدای سال به میزان مورد نیاز خریداری و ذخیره می‌شود. همچنین به دلیل برقراری تعامل مناسب با شرکت‌های دارویی، تلاش بر این است تا داروهای مورد نیاز به ویژه آن دسته از اقلامی که احتمال کمبود آن وجود دارد، به مقدار کافی تهیه شود.

دهقانی درباره اهمیت فعالیت این درمانگاه، گفت: با توجه به تعداد زیاد بیمه‌شدگان این شهرستان و قدمت درمانگاه، این مرکز، نام‌آشنا برای مردم بوده و اولین انتخاب آن‌ها برای دریافت خدمات به شمار می‌رود. علاوه بر آن، درمانگاه در فصول مسافرتی مانند بهار و تابستان نیز پذیرای بیماران به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری‌های مزمن است.

وی با اشاره به فضای فیزیکی این درمانگاه ادامه داد: این مرکز درمانی در مساحت ۴۷۷۴ متر مربع احداث و از بخش‌های درمانی، اداری و انبار دارویی تشکیل شده است. خدمات این مرکز در دو شیفت از ساعت ۷ صبح تا ۲۱ شب به بیمه‌شدگان و مردم منطقه ارائه می‌شود.

سرپرست درمانگاه شهدای کارگر دورود، افزود: در این مرکز ۴۰ نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد، ۳۲ نفر را کادر درمان تشکیل می‌دهد و از میان آن‌ها، ۵ نفر متخصص هستند.

دهقانی با اشاره به مهمترین مسائل این مرکز درمانی، اعلام کرد: مهمترین چالش، نبود دندانپزشک است؛ با وجود فراهم بودن تجهیزات کافی و مواد دندانپزشکی در این درمانگاه، اما دندانپزشکان شاغل در بخش‌های خصوصی به دلیل پایین بودن سطح دستمزدها، تمایل به همکاری با مراکز تامین‌اجتماعی را ندارند.

او درباره برنامه‌های آینده این مرکز درمانی، بیان کرد: امید است بتوانیم با توان بیشتر، موفق در ارائه خدمات درمانی به مردم باشیم و برنامه‌هایی را مانند جذب دندانپزشک، فعال شدن آزمایشگاه در زمینه تعیین نتایج نمونه‌گیری و افزایش جذب متخصصان در سایر رشته‌های پزشک را به اجرا درآوریم.

کد خبر: 60101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =